Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

TVN i Discovery Polska po raz kolejny liderem rynku

Data publikacji: 1 lutego 2019 Data aktualizacji: 4 lutego 2019 RSS
Grupa TVN i Discovery Polska po raz kolejny potwierdziła pozycję lidera polskiego rynku telewizyjnego, wygrywając z konkurencją w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grupach docelowych.

Telewizja TVN po raz kolejny pokazała, że jest najpopularniejszą stacją wśród widowni komercyjnej. W grupie 16-49 uzyskała 11,3% udziału w rynku w ujęciu całodobowym oraz 13,5% w godz. 18:00-23:00 oraz 13,8% w godz. 19:00-23:00. Dużą przewagę nad konkurencją stacja odnotowała także wśród widzów z dużych miast (SHR: 13,6%) oraz wśród komercyjnej grupy widzów o wysokich dochodach z dużych miast (SHR: 11,8%).

TVN był także liderem w grupie ogólnej 4+ w godzinach wieczornych 19:00-23:00 – SHR: 11,7%.

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w styczniu 2019 r.



grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys. wysoki dochód

02:00 - 25:59

TVP1

10,26%

6,58%

5,02%

4,88%

TVP2

8,57%

7,34%

5,59%

5,74%

Polsat

9,71%

11,12%

10,65%

7,94%

TVN

8,78%

11,25%

13,61%

11,82%

18:00 - 23:00

TVP1

11,53%

7,17%

5,43%

5,11%

TVP2

9,48%

8,52%

6,09%

6,09%

Polsat

9,87%

12,27%

11,85%

9,91%

TVN

11,42%

13,54%

16,85%

14,17%

19:00 - 23:00

TVP1

11,00%

6,80%

5,03%

4,96%

TVP2

10,02%

9,05%

6,49%

6,40%

Polsat

9,38%

11,77%

11,31%

9,71%

TVN

11,71%

13,84%

17,77%

15,08%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Grupa kanałów należąca do TVN i Discovery Polska uzyskała 27,2% udziału w 16-49. Jest to wzrost
o 2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Odnotowała także 30,5% udziału wśród widzów 16-49 z dużych miast oraz ponad 33% wśród widzów 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach. Tym samym potwierdziła pozycję lidera rynku w najważniejszych grupach komercyjnych.

 

Udział Grupy TVN i Discovery Polska w najważniejszych grupach docelowych
w styczniu 2019 r.



16-49

16-49,
m> 100 tys.

16-49, m>100 tys., wysoki dochód

02:00 - 25:59

Grupa TVP

21,98%

17,52%

18,86%

Grupa Polsat

23,42%

20,30%

15,12%

Grupa TVN i Discovery Polska

27,17%

30,50%

33,02%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

W styczniu aż dziewięć stacji tematycznych Grupy TVN i Discovery Polska mogło pochwalić się wzrostem udziałów w 16-49 w porównaniu z rokiem ubiegłym, a dla osiemu z nich – TVN24, HGTV Home & Garden, TTV, TVN24 BiS, TVN Fabula, Food Network, Discovery Science oraz Investigation Discovery – wzrost ten był aż dwucyfrowy. Stacja Food Network odniosła sukces także w grupie ogólnej 4+, gdzie jej udział w rynku wzrósł o 66,7% (SHR: 0,25%). To dla kanału rekordowe wyniki w obu zestawieniach.

 

Udział wybranych stacji z portfolio TVN i Discovery Polska w grupie 16-49 w styczniu 2019 r. w porównaniu ze styczniem 2018 r.


2017

2018

wzrost rok do roku

TVN24

2,22%

2,91%

+31,1%

HGTV

0,48%

0,56%

+16,7%

TTV

2,77%

3,24%

+17,0%

TVN24 BiS

0,24%

0,36%

+50,0%

TVN Fabula

0,43%

0,53%

+23,3%

Food Network

0,20%

0,36%

+80,0%

Discovery

0,71%

0,72%

+1,4%

Discovery Science

0,20%

0,31%

+55,0%

Investigation Discovery

0,16%

0,24%

+50,0%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Pozostałe informacje

Kulisy funkcjonowania Lotniska Chopina na Discovery Channel

21.03.2019  |
190 tysięcy startów i lądowań. 18 milionów pasażerów rocznie. 46 przewoźników z całego świata. 42 operacje lotnicze co godzinę. 9 tysięcy pracowników w 30 różnych zawodach pracujących 24 godziny na dobę. Tak funkcjonuje największy port lotniczy w Polsce. Nowy program Discovery Channel „Lotnisko” nie tylko zdradzi kulisy pracy profesjonalistów dbających o nasze bezpieczeństwo i komfort podróży, ale też zabierze widzów w wyprawę po miejscach dostępnych na co dzień tylko dla personelu Lotniska Chopina w Warszawie. Premiera już w piątek, 12 kwietnia o godz. 21:00 na Discovery Channel. więcej

Natalia Hatalska kolejnym gościem specjalnym konferencji tv day

20.03.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje w Warszawie III edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Kolejnym potwierdzonym gościem specjalnym jest jedna z najbardziej uznanych i wpływowych analityków trendów na polskim rynku – Natalia Hatalska. więcej

NA WSPÓLNEJ: Sandra załamana – odkrywa, że Miłosz ćpa!

20.03.2019  |
Miłosz zwalnia pracownika swojego klubu – oskarża go o kradzież pieniędzy z kasy! Chłopak tłumaczy, że od jakiegoś czasu podejrzewał barmana… Jednak Sandra odkrywa, że to Miłosz podbiera utarg i… kupuje za to narkotyki! Sandra jest kompletnie załamana... Na dodatek Miłosz dobija ją zarzutem, że to wszystko jej wina!!! więcej
12345 ...544 Następne
Przejdź do:/544