Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

TVN i Discovery Polska liderami oglądalności na polskim rynku

Data publikacji: 4 grudnia 2018 Data aktualizacji: 4 grudnia 2018 RSS
Grupa TVN i Discovery Polska utrzymała pozycję lidera na polskim rynku telewizyjnym w całym sezonie jesiennym (wrzesień-listopad). Antena główna – TVN – zajęła pierwsze miejsce we wszystkich grupach docelowych zarówno w ujęciu sezonowym, jak i w listopadzie.

Antena główna TVN w listopadzie była numerem jeden w komercyjnej grupie widzów 16-49, zarówno w ujęciu całodobowym - 13,5%, jak i wieczorem - 15,6% (18:00–23:00) i 16,3% (19:00-23:00). Największą przewagę nad konkurencją stacja utrzymała wśród widzów w wieku 16-49 mieszkających w dużych miastach (SHR: 15,9%) oraz w grupie 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach (SHR: 15,5%).

Z udziałem na poziomie 10,1%, była także najchętniej oglądaną stacją w grupie 4+ (ujęcie całodobowe). Telewizja TVN nie miała sobie równych także w godzinach wieczornych – 12,8% SHR w godz. 18:00-23:00 oraz 13,3% SHR w godz. 19:00-23:00.

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w listopadzie 2018 r.

 



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

9,80%

6,53%

5,42%

4,81%

TVP2

8,50%

7,15%

6,05%

6,25%

Polsat

9,68%

10,73%

10,80%

8,67%

TVN

10,13%

13,49%

15,85%

15,52%

18:00 – 23:00

TVP1

11,51%

7,72%

6,13%

5,27%

TVP2

9,71%

8,56%

6,71%

6,99%

Polsat

9,30%

11,30%

11,21%

9,61%

TVN

12,84%

15,56%

19,18%

19,46%

19:00 – 23:00

TVP1

11,10%

7,60%

5,69%

5,17%

TVP2

10,31%

9,33%

7,30%

7,53%

Polsat

8,67%

10,46%

10,59%

9,49%

TVN

13,31%

16,27%

20,46%

20,96%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

TVN była także najchętniej wybieraną stacją w całym sezonie jesiennym, osiągając 13,4% w grupie 16-49 oraz ponad 10,1% udziału w grupie 4+ (ujęcia całodobowe).

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w sezonie jesiennym 2018 r.

 



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

9,16%

5,95%

4,74%

4,31%

TVP2

8,73%

7,27%

6,21%

6,48%

Polsat

10,06%

11,27%

11,34%

9,35%

TVN

10,14%

13,40%

15,77%

15,32%

18:00 – 23:00

TVP1

10,83%

7,27%

5,75%

5,05%

TVP2

10,06%

8,77%

6,75%

6,97%

Polsat

9,65%

11,71%

11,73%

10,09%

TVN

12,90%

15,74%

19,01%

19,18%

19:00 – 23:00

TVP1

10,71%

7,47%

5,73%

5,26%

TVP2

10,64%

9,47%

7,24%

7,38%

Polsat

9,04%

10,86%

11,02%

9,81%

TVN

13,31%

16,30%

20,07%

20,48%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Za dobrymi wynikami sezonu stoją znane i uwielbiane przez widzów formaty oraz fantastyczne nowości. Fani kulinarnej rozrywki po raz kolejny potwierdzili swoją sympatię do formatów TVN. „MasterChefa” oglądało średnio niemal 2,3 mln Polaków (SHR 16-49: 19,1%), a „Kuchenne rewolucje” przyciągnęły prawie 2,3 mln widzów (SHR 16-49: 22,2%).

Pozostałe formaty rozrywkowe także uzyskały świetne wyniki. „Mam Talent!” przyciągał regularnie prawie 3 mln widzów (19,1% udziału w 16-49), „Ameryka Express” oglądało średnio niemal 19% widowni 16-49, a „Top Model” 19%. „Ślub od pierwszego wejrzenia” także zaliczył świetny sezon, osiągając średni udział na poziomie 20,4% w grupie 16-49. „Fakty” niezmiennie utrzymują pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych, ciesząc się średnią oglądalnością na poziomie 21,6% SHR (16-49).

Fantastyczne wyniki jesiennej ramówki cieszą tym bardziej, że to pierwsza połączona propozycja programowa TVN i Discovery Polska. Pokazuje to, że integracja naszych firm oraz wybory programowe w poszczególnych stacjach okazały się niezwykle trafne. Stawiając odbiorców na pierwszym miejscu, razem jeszcze lepiej spełniamy ich oczekiwania tworząc ofertę, w której każdy znajdzie coś dla siebie mówi Piotr Korycki, Prezes Zarządu TVN i Discovery Polska.

W ujęciu łącznym portfolio grupy TVN i Discovery Polska także utrzymało pozycję lidera w grupach komercyjnych, uzyskując w listopadzie ponad 28,7% udziału wśród widzów 16-49, a w całym sezonie jesiennym – 28,45%. W listopadzie stacje HGTV Home & Garden oraz Travel Channel odnotowały rekordowy wynik w grupie 4+ – HGTV 0,58% SHR; Travel Channel 0,18% SHR. TTV, TVN24, TVN Turbo oraz Food Network mogą pochwalić się wysokimi wzrostami oglądalności w porównaniu z rokiem ubiegłym, zaliczyły także najlepszy listopad w historii.

Pozostałe informacje

BIG BROTHER - newsletter nr 5

19.04.2019  |
1. NOWI UCZESTNICY, NOWE EMOCJE. 2. DYNASTIA WIELKIEGO BRATA. 3. IGOR TĘSKNI ZA BOKSEM. 4. SZEŚĆ NOMINACJI. JAK TO SIĘ STAŁO? więcej

Wielkanocna premiera w HGTV Home & Garden

18.04.2019  |
Para w domu, para w pracy, para w remont! Małżeństwo pracujące razem to nie jest dobry pomysł?! Nic bardziej mylnego! Mirella i Marcin to duet idealny. Ona jest projektantką wnętrz z wieloma nietuzinkowymi pomysłami. On sprawia, że jej wyobrażenia stają się rzeczywistością. Wspólnie radzą sobie ze wszystkimi przeszkodami. Nierówne ściany, rozpadające się meble czy wadliwe instalacje to dla nich żaden problem. Mirella i Marcin z każdego pomieszczenia potrafią wyczarować miejsce dopasowane do potrzeb wszystkich domowników. I to na jakich zasadach! Każdą metamorfozę muszą przygotować tylko w trzy dni. To nie wszystko! Z budżetem też nie poszaleją. Na wszystko mają jedynie dziesięć tysięcy złotych. Mirella i Marcin uwielbiają wnętrzarskie wyzwania. więcej

Szóstka: John trafia do szpitala po nocy spędzonej w kasynie

17.04.2019  |
John budzi się w szpitalu. Są przy nim dzieci. Mężczyzna jest coraz bliżej zupełnego zaprzepaszczenia swojej szansy na przeszczep, a tym samym rozpadu łańcucha. To od niego zależy, czy dojdzie do operacji. więcej
12345 ...550 Następne
Przejdź do:/550