Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

TVN i Discovery Polska liderami oglądalności na polskim rynku

Data publikacji: 4 grudnia 2018 Data aktualizacji: 4 grudnia 2018 RSS
Grupa TVN i Discovery Polska utrzymała pozycję lidera na polskim rynku telewizyjnym w całym sezonie jesiennym (wrzesień-listopad). Antena główna – TVN – zajęła pierwsze miejsce we wszystkich grupach docelowych zarówno w ujęciu sezonowym, jak i w listopadzie.

Antena główna TVN w listopadzie była numerem jeden w komercyjnej grupie widzów 16-49, zarówno w ujęciu całodobowym - 13,5%, jak i wieczorem - 15,6% (18:00–23:00) i 16,3% (19:00-23:00). Największą przewagę nad konkurencją stacja utrzymała wśród widzów w wieku 16-49 mieszkających w dużych miastach (SHR: 15,9%) oraz w grupie 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach (SHR: 15,5%).

Z udziałem na poziomie 10,1%, była także najchętniej oglądaną stacją w grupie 4+ (ujęcie całodobowe). Telewizja TVN nie miała sobie równych także w godzinach wieczornych – 12,8% SHR w godz. 18:00-23:00 oraz 13,3% SHR w godz. 19:00-23:00.

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w listopadzie 2018 r.

 



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

9,80%

6,53%

5,42%

4,81%

TVP2

8,50%

7,15%

6,05%

6,25%

Polsat

9,68%

10,73%

10,80%

8,67%

TVN

10,13%

13,49%

15,85%

15,52%

18:00 – 23:00

TVP1

11,51%

7,72%

6,13%

5,27%

TVP2

9,71%

8,56%

6,71%

6,99%

Polsat

9,30%

11,30%

11,21%

9,61%

TVN

12,84%

15,56%

19,18%

19,46%

19:00 – 23:00

TVP1

11,10%

7,60%

5,69%

5,17%

TVP2

10,31%

9,33%

7,30%

7,53%

Polsat

8,67%

10,46%

10,59%

9,49%

TVN

13,31%

16,27%

20,46%

20,96%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

TVN była także najchętniej wybieraną stacją w całym sezonie jesiennym, osiągając 13,4% w grupie 16-49 oraz ponad 10,1% udziału w grupie 4+ (ujęcia całodobowe).

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w sezonie jesiennym 2018 r.

 



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

9,16%

5,95%

4,74%

4,31%

TVP2

8,73%

7,27%

6,21%

6,48%

Polsat

10,06%

11,27%

11,34%

9,35%

TVN

10,14%

13,40%

15,77%

15,32%

18:00 – 23:00

TVP1

10,83%

7,27%

5,75%

5,05%

TVP2

10,06%

8,77%

6,75%

6,97%

Polsat

9,65%

11,71%

11,73%

10,09%

TVN

12,90%

15,74%

19,01%

19,18%

19:00 – 23:00

TVP1

10,71%

7,47%

5,73%

5,26%

TVP2

10,64%

9,47%

7,24%

7,38%

Polsat

9,04%

10,86%

11,02%

9,81%

TVN

13,31%

16,30%

20,07%

20,48%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Za dobrymi wynikami sezonu stoją znane i uwielbiane przez widzów formaty oraz fantastyczne nowości. Fani kulinarnej rozrywki po raz kolejny potwierdzili swoją sympatię do formatów TVN. „MasterChefa” oglądało średnio niemal 2,3 mln Polaków (SHR 16-49: 19,1%), a „Kuchenne rewolucje” przyciągnęły prawie 2,3 mln widzów (SHR 16-49: 22,2%).

Pozostałe formaty rozrywkowe także uzyskały świetne wyniki. „Mam Talent!” przyciągał regularnie prawie 3 mln widzów (19,1% udziału w 16-49), „Ameryka Express” oglądało średnio niemal 19% widowni 16-49, a „Top Model” 19%. „Ślub od pierwszego wejrzenia” także zaliczył świetny sezon, osiągając średni udział na poziomie 20,4% w grupie 16-49. „Fakty” niezmiennie utrzymują pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych, ciesząc się średnią oglądalnością na poziomie 21,6% SHR (16-49).

Fantastyczne wyniki jesiennej ramówki cieszą tym bardziej, że to pierwsza połączona propozycja programowa TVN i Discovery Polska. Pokazuje to, że integracja naszych firm oraz wybory programowe w poszczególnych stacjach okazały się niezwykle trafne. Stawiając odbiorców na pierwszym miejscu, razem jeszcze lepiej spełniamy ich oczekiwania tworząc ofertę, w której każdy znajdzie coś dla siebie mówi Piotr Korycki, Prezes Zarządu TVN i Discovery Polska.

W ujęciu łącznym portfolio grupy TVN i Discovery Polska także utrzymało pozycję lidera w grupach komercyjnych, uzyskując w listopadzie ponad 28,7% udziału wśród widzów 16-49, a w całym sezonie jesiennym – 28,45%. W listopadzie stacje HGTV Home & Garden oraz Travel Channel odnotowały rekordowy wynik w grupie 4+ – HGTV 0,58% SHR; Travel Channel 0,18% SHR. TTV, TVN24, TVN Turbo oraz Food Network mogą pochwalić się wysokimi wzrostami oglądalności w porównaniu z rokiem ubiegłym, zaliczyły także najlepszy listopad w historii.

Pozostałe informacje

„Mile Widziane”, czyli kamperem przez Amerykę! Nowy cykl reportaży w DDTVN z udziałem LUC’a

22.02.2019  |
Trzy gorące amerykańskie Stany – słoneczna Kalifornia, Nevada z błyszczącym jak gwiazda Las Vegas i Arizona z 450-kilometrowym Kanionem Kolorado, dwoje szalonych podróżników, jeden kamper oraz niezliczone przygody na trasie. „Mile Widziane” to nowy cykl reportaży podróżniczych, stworzony przez muzyka i kompozytora L.U.C.’a oraz jego partnerkę Justynę Posadzy. Już od najbliższej soboty 23 lutego w Dzień Dobry TVN! więcej

Nowe odcinki programu „Makłowicz w drodze” w Food Network!

22.02.2019  |
Robert Makłowicz jest niezastąpionym przewodnikiem po kulinarnej mapie świata. Od ponad dwudziestu lat odkrywa wyjątkowe miejsca i ukazuje związki kuchni z kulturą i historią. Już 24 lutego nowe odcinki programu „Makłowicz w drodze! Krakowski smakosz zabierze widzów w fascynującą podróż na półwysep Istria, do Belgii i Norwegii! więcej

“Jak zostać pilotem” już 23 lutego w Travel Channel!

22.02.2019  |
Pilot samolotu pasażerskiego to jedna z najbardziej prestiżowych profesji świata. Tysiące młodych chłopaków marzy, żeby pracować właśnie w tym zawodzie. Kandydaci muszą mieć doskonały wzrok, świetny refleks, żelazne nerwy, nienaganny stan zdrowia i wszechstronną wiedzę. Tylko wybrani przechodzą wszystkie testy pomyślnie. „Jak zostać pilotem” to unikatowy program, który pokazuje kulisy tego zawodu, począwszy od fazy testowej, przez szkołę, uzyskanie licencji, aż do praktyki w powietrzu. Travel Channel wita na pokładzie! więcej
12345 ...538 Następne
Przejdź do:/538