Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

Od startu jesiennej ramówki TVN i Discovery Polska wygrywa z konkurencją na polskim rynku

Data publikacji: 2 listopada 2018 Data aktualizacji: 5 listopada 2018 RSS
Start jesiennej ramówki był dla TVN wyjątkowo udany – od dwóch miesięcy kanał jest liderem polskiego rynku telewizyjnego. W październiku antena główna – TVN – zajęła pierwsze miejsce we wszystkich grupach docelowych. Cała grupa TVN i Discovery Polska odnotowała rekordowe wyniki oglądalności.

Plik (Komunikat): 14149

Ramówka TVN była niepokonana w październiku 2018 r. TVN był najchętniej oglądaną stacją telewizyjną we wszystkich grupach docelowych – udział 10,55% w grupie 4+ oraz 13,95%  w 16-49 (ujęcia całodobowe). Stacja była także najchętniej wybieraną telewizją w godzinach wieczornych, zarówno w ujęciu 18:00-23:00, jak i 19:00-23:00. Największą przewagę nad konkurencją tej jesieni TVN uzyskał w grupie komercyjnej z wielkich miast (SHR: 16,40%), w tym wśród widzów o wysokich dochodach (SHR: 15,64%).

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w październiku 2018 r.



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

8,48%

5,24%

3,82%

3,35%

TVP2

8,86%

7,46%

6,26%

6,86%

Polsat

10,48%

11,61%

11,57%

9,72%

TVN

10,55%

13,95%

16,40%

15,64%

18:00 – 23:00

TVP1

9,96%

6,43%

4,74%

4,12%

TVP2

10,50%

9,22%

6,91%

7,51%

Polsat

9,84%

11,77%

11,84%

10,37%

TVN

13,45%

16,50%

19,58%

19,32%

19:00 – 23:00

TVP1

9,88%

6,75%

4,85%

4,46%

TVP2

11,19%

9,95%

7,40%

7,91%

Polsat

9,22%

10,90%

11,00%

9,96%

TVN

13,86%

17,05%

20,66%

20,51%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Dobra passa kanału TVN trwa od września, kiedy to stacja wygrała z konkurencją w najważniejszych grupach docelowych.

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych we wrześniu 2018 r.



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

9,16%

6,06%

4,98%

4,74%

TVP2

8,87%

7,20%

6,32%

6,36%

Polsat

10,03%

11,53%

11,68%

9,73%

TVN

9,71%

12,71%

15,00%

14,76%

18:00 – 23:00

TVP1

11,03%

7,71%

6,45%

5,77%

TVP2

9,97%

8,53%

6,62%

6,39%

Polsat

9,84%

12,09%

12,17%

10,30%

TVN

12,36%

15,11%

18,22%

18,73%

19:00 – 23:00

TVP1

11,20%

8,13%

6,72%

6,17%

TVP2

10,41%

9,09%

7,01%

6,67%

Polsat

9,24%

11,25%

11,50%

10,00%

TVN

12,63%

15,51%

19,02%

19,95%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Do najchętniej oglądanych propozycji tej jesieni należały programy kulinarne oraz rozrywkowe. Najpopularniejszy odcinek „Kuchennych rewolucji” obejrzało 26,7% widowni 16-49
(13 września). „MasterChef” pobił rekord oglądalności w tym sezonie osiągając 9 września udział w wysokości 21,4% widowni komercyjnej. „Milionerzy” przyciągali do 2,7 miliona widzów, z udziałem sięgającym 20,13% w grupie 16-49. Sześcioodcinkowy serial kryminalno-obyczajowy TVN „Pułapka” średnio oglądało ponad 2 mln widzów (SHR: 16,8% 16-49). W październiku „Fakty” są nadal najpopularniejszym serwisem informacyjnym w kraju ze średnią oglądalnością na poziomie 23,6% SHR (16-49).

- Nasza jesienna oferta programowa wystartowała jak rakieta, a we wrześniu i w październiku br. nie zwolniła ani na moment. To nie był łatwy okres ze względu na mnogość wydarzeń sportowych pokazywanych przez konkurencję, jednak znakomicie sobie poradziliśmy. Po raz kolejny postawiliśmy na sprawdzone formaty: „Kuchenne rewolucje”, „Masterchefa” i „Milionerów”, a ich publiczność dopisała, co potwierdzają wysokie udziały w rynku. Tej jesieni zaryzykowaliśmy z nowymi, wyjątkowymi projektami – serialami „Pułapka” i „Pod powierzchnią”. Jak pokazują dane oglądalności, również się nie zawiedliśmy. Ta jesień to jesień wyborcza. Cieszymy się także ze znakomitych wyników „Faktów” mówi Edward Miszczak, Dyrektor Programowy TVN i Discovery Polska.

Poszczególne stacje tematyczne TVN i Discovery Polska także zwiększyły swój udział, szczególnie w grupie komercyjnej. Największym wzrostem w grupie 16-49 rok do roku cieszą się Food Network (w górę o 71,4% we wrześniu i 66,7% w październiku). W październiku duży wzrost oglądalności odnotowały także stacje: HGTV Home & Garden (26% w górę), TVN24 (wzrost o 24,8%), TVN Turbo (wzrost o 17%), TTV (wzrost o 14,9%) oraz TVN Fabuła (wzrost o 13,6%), a cała Grupa zwiększyła swoje udziały w rynku o 3,2% rok do roku (w 16-49).


Udział wybranych stacji tematycznych w grupie 16-49 we wrześniu i październiku 2018 r.

Grupa 16-49 wrzesień

Stacja

2017

2018

Zmiana

TTV

2,48%

2,79%

12,5%

TVN7

3,62%

3,77%

4,1%

HGTV

0,57%

0,66%

15,8%

Food Network

0,14%

0,24%

71,4%

TVN Turbo

1,05%

1,18%

12,4%

TVN24

2,29%

2,36%

3,1%

TVN24 Biznes i Swiat

0,27%

0,29%

7,4%

Eurosport2

0,08%

0,09%

12,5%

Grupa TVN i Discovery Polska

27,53%

27,57%

0,1%

Grupa 16-49 październik

Stacja

2017

2018

Zmiana

TVN

13,89%

13,96%

0,5%

TTV

2,41%

2,77%

14,9%

TVN7

3,50%

3,57%

2,0%

TVN Fabula

0,44%

0,50%

13,6%

HGTV Home & Garden

0,50%

0,63%

26,0%

Food Network

0,15%

0,25%

66,7%

TVN Turbo

1,04%

1,22%

17,3%

TVN24

2,10%

2,62%

24,8%

TVN24 Biznes i Swiat

0,30%

0,31%

3,3%

Grupa TVN i Discovery Polska

28,06%

28,96%

3,2%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Załączniki

Pozostałe informacje

Kulinarne starcie o wyjazd do Singapuru w programie „MasterChef”!

13.11.2018  |
Już tylko jedno zadanie dzieli uczestników „MasterChefa” od wyjazdu do Singapuru. Na zagraniczny wyjazd może liczyć jedynie piątka kucharzy amatorów. Magdę Gessler, Annę Starmach i Michela Morana w tym trudnym wyborze wspierać będzie Hélène Darroze, francuska szefowa kuchni. więcej

Śluby marzeń - nowy program Izabeli Janachowskiej w telewizji TLC

13.11.2018  |
Jest taki jeden dzień w życiu, który większość z nas chce zapamiętać na zawsze. Marzymy o tym, żeby był wyjątkowy i dopracowany w najdrobniejszych szczegółach. Tylko jak to zrobić? Odpowiedź na to pytanie zna ekspertka ślubna telewizji TLC Izabela Janachowska. więcej

TVN Style jako jedyna stacja telewizyjna w Polsce pokaże relację z Victoria's Secret Fashion Show 2018

13.11.2018  |
Najpiękniejsze modelki, topowi muzycy i stroje, których nie da się zapomnieć. Victoria’s Secret Fashion Show nie jest zwyczajną prezentacją bielizny znanej amerykańskiej marki. To modowe show, które od lat przyciąga uwagę widzów na całym świecie. W tym roku relację z tego niezwykłego wydarzenia będzie można obejrzeć w TVN Style, 7 grudnia o godzinie 21.55. więcej
12345 ...523 Następne
Przejdź do:/523