Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

Od startu jesiennej ramówki TVN i Discovery Polska wygrywa z konkurencją na polskim rynku

Data publikacji: 2 listopada 2018 Data aktualizacji: 5 listopada 2018 RSS
Start jesiennej ramówki był dla TVN wyjątkowo udany – od dwóch miesięcy kanał jest liderem polskiego rynku telewizyjnego. W październiku antena główna – TVN – zajęła pierwsze miejsce we wszystkich grupach docelowych. Cała grupa TVN i Discovery Polska odnotowała rekordowe wyniki oglądalności.

Plik (Komunikat): 14149

Ramówka TVN była niepokonana w październiku 2018 r. TVN był najchętniej oglądaną stacją telewizyjną we wszystkich grupach docelowych – udział 10,55% w grupie 4+ oraz 13,95%  w 16-49 (ujęcia całodobowe). Stacja była także najchętniej wybieraną telewizją w godzinach wieczornych, zarówno w ujęciu 18:00-23:00, jak i 19:00-23:00. Największą przewagę nad konkurencją tej jesieni TVN uzyskał w grupie komercyjnej z wielkich miast (SHR: 16,40%), w tym wśród widzów o wysokich dochodach (SHR: 15,64%).

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w październiku 2018 r.



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

8,48%

5,24%

3,82%

3,35%

TVP2

8,86%

7,46%

6,26%

6,86%

Polsat

10,48%

11,61%

11,57%

9,72%

TVN

10,55%

13,95%

16,40%

15,64%

18:00 – 23:00

TVP1

9,96%

6,43%

4,74%

4,12%

TVP2

10,50%

9,22%

6,91%

7,51%

Polsat

9,84%

11,77%

11,84%

10,37%

TVN

13,45%

16,50%

19,58%

19,32%

19:00 – 23:00

TVP1

9,88%

6,75%

4,85%

4,46%

TVP2

11,19%

9,95%

7,40%

7,91%

Polsat

9,22%

10,90%

11,00%

9,96%

TVN

13,86%

17,05%

20,66%

20,51%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Dobra passa kanału TVN trwa od września, kiedy to stacja wygrała z konkurencją w najważniejszych grupach docelowych.

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych we wrześniu 2018 r.



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

9,16%

6,06%

4,98%

4,74%

TVP2

8,87%

7,20%

6,32%

6,36%

Polsat

10,03%

11,53%

11,68%

9,73%

TVN

9,71%

12,71%

15,00%

14,76%

18:00 – 23:00

TVP1

11,03%

7,71%

6,45%

5,77%

TVP2

9,97%

8,53%

6,62%

6,39%

Polsat

9,84%

12,09%

12,17%

10,30%

TVN

12,36%

15,11%

18,22%

18,73%

19:00 – 23:00

TVP1

11,20%

8,13%

6,72%

6,17%

TVP2

10,41%

9,09%

7,01%

6,67%

Polsat

9,24%

11,25%

11,50%

10,00%

TVN

12,63%

15,51%

19,02%

19,95%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Do najchętniej oglądanych propozycji tej jesieni należały programy kulinarne oraz rozrywkowe. Najpopularniejszy odcinek „Kuchennych rewolucji” obejrzało 26,7% widowni 16-49
(13 września). „MasterChef” pobił rekord oglądalności w tym sezonie osiągając 9 września udział w wysokości 21,4% widowni komercyjnej. „Milionerzy” przyciągali do 2,7 miliona widzów, z udziałem sięgającym 20,13% w grupie 16-49. Sześcioodcinkowy serial kryminalno-obyczajowy TVN „Pułapka” średnio oglądało ponad 2 mln widzów (SHR: 16,8% 16-49). W październiku „Fakty” są nadal najpopularniejszym serwisem informacyjnym w kraju ze średnią oglądalnością na poziomie 23,6% SHR (16-49).

- Nasza jesienna oferta programowa wystartowała jak rakieta, a we wrześniu i w październiku br. nie zwolniła ani na moment. To nie był łatwy okres ze względu na mnogość wydarzeń sportowych pokazywanych przez konkurencję, jednak znakomicie sobie poradziliśmy. Po raz kolejny postawiliśmy na sprawdzone formaty: „Kuchenne rewolucje”, „Masterchefa” i „Milionerów”, a ich publiczność dopisała, co potwierdzają wysokie udziały w rynku. Tej jesieni zaryzykowaliśmy z nowymi, wyjątkowymi projektami – serialami „Pułapka” i „Pod powierzchnią”. Jak pokazują dane oglądalności, również się nie zawiedliśmy. Ta jesień to jesień wyborcza. Cieszymy się także ze znakomitych wyników „Faktów” mówi Edward Miszczak, Dyrektor Programowy TVN i Discovery Polska.

Poszczególne stacje tematyczne TVN i Discovery Polska także zwiększyły swój udział, szczególnie w grupie komercyjnej. Największym wzrostem w grupie 16-49 rok do roku cieszą się Food Network (w górę o 71,4% we wrześniu i 66,7% w październiku). W październiku duży wzrost oglądalności odnotowały także stacje: HGTV Home & Garden (26% w górę), TVN24 (wzrost o 24,8%), TVN Turbo (wzrost o 17%), TTV (wzrost o 14,9%) oraz TVN Fabuła (wzrost o 13,6%), a cała Grupa zwiększyła swoje udziały w rynku o 3,2% rok do roku (w 16-49).


Udział wybranych stacji tematycznych w grupie 16-49 we wrześniu i październiku 2018 r.

Grupa 16-49 wrzesień

Stacja

2017

2018

Zmiana

TTV

2,48%

2,79%

12,5%

TVN7

3,62%

3,77%

4,1%

HGTV

0,57%

0,66%

15,8%

Food Network

0,14%

0,24%

71,4%

TVN Turbo

1,05%

1,18%

12,4%

TVN24

2,29%

2,36%

3,1%

TVN24 Biznes i Swiat

0,27%

0,29%

7,4%

Eurosport2

0,08%

0,09%

12,5%

Grupa TVN i Discovery Polska

27,53%

27,57%

0,1%

Grupa 16-49 październik

Stacja

2017

2018

Zmiana

TVN

13,89%

13,96%

0,5%

TTV

2,41%

2,77%

14,9%

TVN7

3,50%

3,57%

2,0%

TVN Fabula

0,44%

0,50%

13,6%

HGTV Home & Garden

0,50%

0,63%

26,0%

Food Network

0,15%

0,25%

66,7%

TVN Turbo

1,04%

1,22%

17,3%

TVN24

2,10%

2,62%

24,8%

TVN24 Biznes i Swiat

0,30%

0,31%

3,3%

Grupa TVN i Discovery Polska

28,06%

28,96%

3,2%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Załączniki

Pozostałe informacje

BIG BROTHER - newsletter nr 5

19.04.2019  |
1. NOWI UCZESTNICY, NOWE EMOCJE. 2. DYNASTIA WIELKIEGO BRATA. 3. IGOR TĘSKNI ZA BOKSEM. 4. SZEŚĆ NOMINACJI. JAK TO SIĘ STAŁO? więcej

Wielkanocna premiera w HGTV Home & Garden

18.04.2019  |
Para w domu, para w pracy, para w remont! Małżeństwo pracujące razem to nie jest dobry pomysł?! Nic bardziej mylnego! Mirella i Marcin to duet idealny. Ona jest projektantką wnętrz z wieloma nietuzinkowymi pomysłami. On sprawia, że jej wyobrażenia stają się rzeczywistością. Wspólnie radzą sobie ze wszystkimi przeszkodami. Nierówne ściany, rozpadające się meble czy wadliwe instalacje to dla nich żaden problem. Mirella i Marcin z każdego pomieszczenia potrafią wyczarować miejsce dopasowane do potrzeb wszystkich domowników. I to na jakich zasadach! Każdą metamorfozę muszą przygotować tylko w trzy dni. To nie wszystko! Z budżetem też nie poszaleją. Na wszystko mają jedynie dziesięć tysięcy złotych. Mirella i Marcin uwielbiają wnętrzarskie wyzwania. więcej

Szóstka: John trafia do szpitala po nocy spędzonej w kasynie

17.04.2019  |
John budzi się w szpitalu. Są przy nim dzieci. Mężczyzna jest coraz bliżej zupełnego zaprzepaszczenia swojej szansy na przeszczep, a tym samym rozpadu łańcucha. To od niego zależy, czy dojdzie do operacji. więcej
12345 ...550 Następne
Przejdź do:/550