Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

W październiku TVN ponownie na pozycji lidera oglądalności

Data publikacji: 5 listopada 2013 Data aktualizacji: 5 listopada 2013 RSS
W październiku TVN potwierdził pozycję lidera rynku we wszystkich najważniejszych grupach docelowych, osiągając wyniki lepsze od konkurencji i będąc najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce. W komercyjnej grupie docelowej (16-49) widzów z dużych miast udział stacji wyniósł 19,5% w peak time i 17,1% w ujęciu całodobowym i był w obu przypadkach wyższy niż we wrześniu.
- Kolejne świetne wyniki oglądalności potwierdzają ogromną siłę programów TVN, którą widać nawet w sytuacji rosnącej konkurencji ze strony nowych kanałów o zasięgu naziemnym. Zapewnia to zarówno najwyższą oglądalność reklam, jak i  pozwala na skuteczne dotarcie do konsumentów w jakościowym otoczeniu programowym. Dla reklamodawców ma to istotne znaczenie, gdyż otrzymują zarówno ilość jak i jakość w naszej ofercie – powiedział Marcin Bogłowski, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Produktu Reklamowego TVN.
Jesienna ramówka TVN okazała się najlepszą ofertą programową na polskim rynku telewizyjnym. W godzinach swojej emisji kluczowe programy z ramówki TVN były wybierane przez widzów chętniej niż oferta konkurencyjnych stacji.
Zmagania uczestników szóstej edycji Mam talent! śledziło nawet do 3,5 mln widzów. Październikowe odcinki gromadziły więc przed ekranami telewizorów publiczność liczniejszą o ponad 1 mln widzów niż inny talent show bezpośrednio rywalizujący z nim w paśmie nadawania, tj. emitowany przez TVP2 ‘The Voice of Poland’. Średni udział programu TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniósł 24,5% oraz 21,8% w grupie 4+.
Bardzo dobre wyniki oglądalności odnotowuje także kolejny sezon MasterChefa. Najwyższą w miesiącu oglądalność programu osiągnął odcinek emitowany 27 października – oglądało go wtedy 3,1 mln widzów, więcej niż którykolwiek z wrześniowych odcinków. Wyższe były też średnie udziały programu; w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniosły w październiku 24,2%, a w ogólnej grupie 4+ 18,1%. W pierwszej z wymienionych grup program ten osiągnął najlepszy wynik w swoim paśmie, wyprzedzając m.in. produkcję Polsatu „Must be the music”.
W komercyjnej grupie docelowej bezkonkurencyjne w godzinach swojego nadawania były również Kuchenne rewolucje Magdy Gessler oraz kulinarny show Ugotowani. Pierwszy z programów cieszy się niesłabnącą popularnością, dzięki czemu w październiku gromadził przed telewizorami nawet 2,7 mln widzów. Średni udział w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniósł 23%, a w grupie 4+ 18,7%. Widownia Ugotowanych liczyła nawet 2,4 mln osób. Program osiągnął średnio 21,6% udziału w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 16,3% w ogólnej grupie  4+.
Tradycyjnie ogromną popularnością cieszą się też nadawane codziennie o 19.00 Fakty TVN. Wieczorne wydania głównego serwisu informacyjnego TVN gromadziły przed telewizorami widownię liczącą do 4,2 mln osób, osiągając udział w rynku do nawet 28,9% w grupie 4+ i do 30,6% w komercyjnej grupie docelowej (16-49). W drugiej z tych grup Fakty, ze średnim udziałem 22,9% w rynku, kolejny miesiąc z rzędu wyprzedziły serwisy informacyjne konkurencyjnych stacji – „Wydarzenia” Polsatu (21,9%) i „Wiadomości” TVP1 (17,6%). Niezmiennie bardzo dobre wyniki oglądalności odnotowuje także magazyn interwencyjno – śledczy Uwaga!, który w październiku miał nawet 3,5 mln widzów.
Dużą liczbę widzów gromadziły też przed telewizorami inne produkcje TVN, w tym produkowane przez stację seriale. Wierna widownia Na Wspólnej kolejny miesiąc z rzędu liczyła nawet blisko 3 mln osób. Aż 2,8 mln widzów śledziło losy swoich ulubionych medyków z serialu Lekarze. Prawo Agaty oglądało w październiku do 2,5 mln osób, Przepis na Życie do 2,3 mln widzów, a jeden z odcinków serialu paradokumentalnego Szpital do 2,2 mln osób. Poza serialami wśród czołowych pod względem oglądalności programów znalazły się flagowe produkcje TVN: Bitwa o dom (do 1,9 mln widzów), show Kuba Wojewódzki (do 1,5 mln widzów), poranne Dzień Dobry TVN i Rozmowy w toku (po 1,3 mln widzów) oraz Perfekcyjna Pani Domu (do 1,2 mln widzów).
W październiku TVN był zdecydowanym liderem oglądalności i zdeklasował konkurencję we wszystkich najważniejszych grupach docelowych, osiągając następujące udziały:
•              w grupie ogólnej 4+: 14,7% w peak time i 13,3% w ujęciu całodobowym
•              w komercyjnej grupie docelowej (16-49): 16,7% w peak time i 15,5% w ujęciu całodobowym
•              w komercyjnej grupie docelowej (16-49) widzów z dużych miast: 19,5% w peak time i 17,3% w ujęciu całodobowym.
Udział w grupie docelowej TVN (16-49, miasta 100.000 +) w październiku 2013 r.:

Całodobowo
Peak Time (18:00-23:00)
2013
2012
2013
2012
TVN
17,1%
20,0%
19,5%
22,3%
Polsat
11,0%
13,9%
13,2%
16,3%
TVP1
7,6%
9,5%
9,6%
11,9%
TVP2
7,4%
8,4%
9,2%
10,0%
Źródło: Nielsen Audience Measurement

Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49):

Całodobowo
Peak Time (18:00-23:00)
2013
2012
2013
2012
TVN
15,5%
17,1%
16,7%
19,1%
Polsat
13,2%
16,8%
15,4%
18,2%
TVP1
8,3%
10,3%
10,5%
12,9%
TVP2
9,3%
10,6%
12,2%
12,9%
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Ogólny udział w rynku:

Całodobowo
Peak Time (18:00-23:00)
2013
2012
2013
2012
TVN
13,3%
15,9%
14,7%
18,2%
Polsat
12,4%
14,6%
13,8%
15,6%
TVP1
12,4%
13,7%
14,3%
15,8%
TVP2
11,0%
12,5%
14,9%
15,6%
Źródło: Nielsen Audience Measurement

Pozostałe informacje

Natalia Hatalska kolejnym gościem specjalnym konferencji tv day

20.03.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje w Warszawie III edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Kolejnym potwierdzonym gościem specjalnym jest jedna z najbardziej uznanych i wpływowych analityków trendów na polskim rynku – Natalia Hatalska. więcej

TVN testuje technologię HbbTV

07.03.2019  |
25 lutego stacja TVN uruchomiła na swoim głównym kanale testową aplikację telewizji hybrydowej. W ramach tej usługi widzowie korzystający z naziemnej telewizji otrzymują dodatkowe treści takie jak: rozszerzony program telewizyjny czy interaktywne sondy powiązane z aktualnie emitowanymi programami. Platforma powstała przy współpracy z Emitel - operatorem naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej. więcej

Konferencja tv day: 3 edycja. 3 oblicza telewizji. 3 gości specjalnych!

25.02.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje trzecią edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Na scenie w Warszawie staną światowej sławy eksperci: Andrew Davis, Jenni Romaniuk oraz Karen Nelson-Field. więcej
12345 ...66 Następne
Przejdź do:/66