Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

TVN Z NAJWYŻSZĄ OGLĄDALNOŚCIĄ W GRUPIE KOMERCYJNEJ W PAŹDZIERNIKU 2014

Data publikacji: 5 listopada 2014 Data aktualizacji: 5 listopada 2014 RSS
TVN utrzymał w październiku pozycję lidera i najwyższe wyniki oglądalności na polskim rynku telewizyjnym wśród widzów w wieku 16 – 49 lat w ujęciu całodobowym. Dzięki wiernej widowni i ogromnej popularności wiele flagowych i całkiem nowych produkcji stacji wygrywało w swoich pasmach nadawania. TVN potwierdził także pozycję niekwestionowanego lidera w kategorii programów i kanałów informacyjnych.

Stacja TVN wyprzedziła konkurencję i była liderem rynku telewizyjnego w najważniejszej dla reklamodawców grupie docelowej widzów w wieku 16-49 lat. Stacja osiągnęła udział 14,9% w całej grupie komercyjnej i 16,1% w dużych miastach, powyżej 100 tysięcy mieszkańców.

 

Udziały TVN na tle wyników konkurencji w poszczególnych grupach docelowych w październiku 2014 roku prezentują poniższe tabele:

 

Udział w grupie docelowej TVN (16-49, miasta 100.000 +) w październiku:

 

Całodobowo

Primetime (18:00-23:00)

2014

2013

2014

2013

TVN

16,1%

17,1%

18,6%

19,5%

Polsat

12,9%

11,0%

15,5%

13,2%

TVP1

7,2%

7,6%

8,8%

9,6%

TVP2

6,8%

7,4%

8,6%

9,2%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49):

Całodobowo

Primetime (18:00-23:00)

2014

2013

2014

2013

TVN

14,9%

15,5%

16,6%

16,7%

Polsat

14,7%

13,2%

16,9%

15,4%

TVP1

7,7%

8,3%

9,7%

10,5%

TVP2

7,5%

9,3%

9,9%

12,1%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Ogólny udział w rynku:

 

Całodobowo

Primetime (18:00-23:00)

2014

2013

2014

2013

TVN

13,2%

13,3%

15,5%

14,7%

Polsat

13,4%

12,3%

14,9%

13,8%

TVP1

11,0%

12,4%

13,4%

14,3%

TVP2

9,1%

11,0%

12,4%

14,9%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Tradycyjnie ogromną popularnością cieszyły się nadawane codziennie o godzinie 19:00 „Fakty TVN”. W październiku br. program uzyskał najwyższy udział zarówno w grupie ogólnej 4+ (26,6%), jak i w grupie komercyjnej 16-49 (24,9%), wyprzedzając „Wydarzenia” Polsatu (z udziałem odpowiednio 18,1% i 20,2%) oraz „Wiadomości” TVP1 (odpowiednio 25,5% i 18,5% udziału). Program był także liderem w swoim paśmie nadawania.

TVN jest liderem w kategorii newsów, o czym świadczą również wyniki kanałów informacyjnych z portfolio nadawcy. W październiku stacja TVN24 utrzymała pozycję lidera wśród kanałów informacyjnych i była najchętniej oglądaną stacją newsową w Polsce. Według danych przygotowanych przez Nielsen Audience Measurement dla TVN stacja TVN24 w październiku uzyskała średni udział w rynku w grupie ogólnej 4+ na poziomie 2,7%, a udział w grupie komercyjnej 16-49 lat wyniósł 2,1%, TVP Info zanotowała odpowiednio 2,5% i 1,0% udziałów, a Polsat News odpowiednio 1% i 0,8%.

TVN24 Biznes i Świat, drugi kanał informacyjny TVN, również osiąga bardzo dobre wyniki oglądalności. Od początku tego roku do końca października w komercyjnej grupie docelowej 16-49 średni udział tej stacji wyniósł 0,19% i 0,28% w dużych miastach (16-49, duże miasta).

Kanał TVN24 BiŚ został uruchomiony na początku 2014 roku. Dla porównania, udział stacji TVN CNBC nadającej w miejscu TVN24 BiŚ przed styczniem 2014 roku wynosił odpowiednio 0,07% i 0,07% (dane za okres styczeń - październik 2013 roku). Oznacza to potrojenie widowni w stosunku do średnich wyników osiąganych przez stację TVN CNBC w omawianym okresie przed rokiem.

 

W kategorii programów rozrywkowych największą popularnością cieszył się w październiku „Mam talent!” z udziałem niezwykle popularnych członków jury: Agnieszki Chylińskiej, Małgorzaty Foremniak i Augustina Egurroli, oraz prowadzących: Marcina Prokopa i Szymona Hołowni. Kolejne odcinki siódmej edycji widowiskowego show TVN gromadziły przed telewizorami do 3,7 mln widzów, co dało stacji udział 26,6% w grupie komercyjnej widzów w wieku 16 – 49 lat. W czasie emisji programu stację TVN oglądało średnio około 1 mln widzów więcej niż konkurencyjny Polsat i kanały telewizji publicznej, dzięki czemu „Mam talent!” był w swoim paśmie liderem osiągając średnio udział 22,1% w grupie komercyjnej i 20,2% w grupie wszystkich widzów.

Widownia „MasterChefa”, najpopularniejszego kulinarnego show na świecie, liczyła w październiku nawet 3,1 mln osób, co zapewniło stacji udział do 22,9% w grupie komercyjnej. Najwyższy udział w kategorii wszystkich widzów powyżej 4 roku życia, 18,1%, odnotował odcinek nadawany 19 października, w którym wystąpił gościnnie Gordon Ramsay – jeden z najsławniejszych i najbardziej cenionych szefów kuchni na świecie, restaurator i autor książek kucharskich. W grupie komercyjnej „MasterChef” był liderem w swoim paśmie emisji ze średnim udziałem na poziomie 20,9%.

TVN był w tej grupie najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce także podczas emisji „Kuchennych rewolucji”, innego programu kulinarno – rozrywkowego z udziałem Magdy Gessler. Zmagania cenionej restauratorki z właścicielami lokali gastronomicznych w całej Polsce oglądało w październiku do 2,4 mln osób, dzięki czemu program osiągał nawet 22,8% udziału w komercyjnej grupie docelowej. Średni udział stacji TVN wśród widzów w wieku 16 – 49 lat w trakcie nadawania „Kuchennych rewolucji” wynosił 19,6%.

„Top Model”, nadawany tej jesieni w poniedziałki o 21.30, także odnotowywał w październiku doskonałe wyniki oglądalności z widownią do 2,2 mln osób i udziałem sięgającym 21,6% w grupie 16-49. Niemal równie liczną widownię miał inny reality show, jedna z nowości w jesiennej ramówce TVN, „Kto poślubi mojego syna?”. W środowe wieczory, w godzinach nadawania show, oferta programowa żadnego innego kanału nie cieszyła się tak dużą popularnością w komercyjnej grupie widzów w wieku 16-49. Program TVN, w którym cztery matki poznają i wybierają najlepsze kandydatki na żony dla swoich synów osiągał wtedy średnio 16,2% udziału w rynku.

Spośród jesiennych premier TVN niekwestionowanym liderem w swoim paśmie emisji była również „Szkoła”, popołudniowy serial z kategorii scripted docu prezentujący historie z życia krakowskich gimnazjalistów, licealistów i nauczycieli. W trakcie nadawania programu TVN zajmował pierwsze miejsce i był najchętniej wybieraną stacją telewizyjną zarówno w grupie komercyjnej (z udziałem 18,4%) i w kategorii wszystkich widzów 4+ (16%).  Maksymalny udział programu w grupie komercyjnej w październiku br. sięgał nawet 23,1%.

W kategorii seriali na pozycję lidera wysunął się w październiku „Szpital” prezentujący historie osób trafiających na Szpitalny Oddział Ratunkowy, z widownią liczącą do 3,1 mln widzów i udziałem 23,9% w grupie ogólnej i 23,4% w grupie komercyjnej. Serial „Na Wspólnej” gromadził przed telewizorami nawet 2,9 mln osób, osiągając maksymalnie 18,2% udziału wśród wszystkich widzów i 18% w komercyjnej grupie widzów 16-49. Wśród seriali obyczajowych bardzo dobre wyniki oglądalności odnotowywało także „Prawo Agaty” (do 2,3 mln widzów), „Lekarze” (do 2,2 mln widzów) oraz „Ukryta prawda” (do 1,9 mln widzów).

„Ugotowanych” z udziałem pasjonatów gotowania rywalizujących o tytuł najlepszego kucharza i gospodarza domowego przyjęcia oglądało nawet 1,7 mln osób. Niedzielną emisję programu rozszerzono tej jesieni o dni robocze od poniedziałku do czwartku, a w pierwszych listopadowych odcinkach wierni widzowie programu mogą liczyć na kolejne atrakcje, w tym udział gości specjalnych ze świata show-biznesu. W kategorii talk show najlepsze wyniki uzyskał „Kuba Wojewódzki” z widownią liczącą nawet 1,6 mln widzów. Podczas nadawania programu TVN zajmował pierwszą pozycję i miał najwyższy udział w tym paśmie w kategorii wszystkich widzów 4+.

Niesłabnącym powodzeniem w październiku cieszył się także tradycyjnie program interwencyjny „Uwaga!”, który oglądało nawet do 3,3 mln widzów.Dzień Dobry TVN”, program telewizji TVN nadawany w paśmie telewizji śniadaniowej najchętniej oglądano w weekendy (do 1,2 mln widzów), choć dzięki wysokim średnim udziałom programu w grupie 16-49 stacja była liderem oglądalności w godzinach emisji „DD TVN” zarówno w weekendy jak i w dni robocze.

 

Pozostałe informacje

Natalia Hatalska kolejnym gościem specjalnym konferencji tv day

20.03.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje w Warszawie III edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Kolejnym potwierdzonym gościem specjalnym jest jedna z najbardziej uznanych i wpływowych analityków trendów na polskim rynku – Natalia Hatalska. więcej

TVN testuje technologię HbbTV

07.03.2019  |
25 lutego stacja TVN uruchomiła na swoim głównym kanale testową aplikację telewizji hybrydowej. W ramach tej usługi widzowie korzystający z naziemnej telewizji otrzymują dodatkowe treści takie jak: rozszerzony program telewizyjny czy interaktywne sondy powiązane z aktualnie emitowanymi programami. Platforma powstała przy współpracy z Emitel - operatorem naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej. więcej

Konferencja tv day: 3 edycja. 3 oblicza telewizji. 3 gości specjalnych!

25.02.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje trzecią edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Na scenie w Warszawie staną światowej sławy eksperci: Andrew Davis, Jenni Romaniuk oraz Karen Nelson-Field. więcej
12345 ...66 Następne
Przejdź do:/66