Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

TVN z najlepszymi wynikami oglądalności w listopadzie i w całym sezonie jesiennym

Data publikacji: 3 grudnia 2013 Data aktualizacji: 3 grudnia 2013 RSS
TVN osiągał najlepsze wyniki oglądalności przez trzy kolejne miesiące jesieni będąc od września do końca listopada kanałem najchętniej oglądanym zarówno w grupie 4+, jak i w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49).

TVN osiągał najlepsze wyniki oglądalności przez trzy kolejne miesiące jesieni będąc od września do końca listopada kanałem najchętniej oglądanym zarówno w grupie 4+, jak i w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49) oraz w kluczowej dla TVN grupie demograficznej widzów w wieku 16 – 49 zamieszkałych w dużych miastach. Kanał osiągał najlepsze rezultaty w peak time jak i w ujęciu całodobowym, a flagowe produkcje TVN zajmowały pierwsze pozycje w swoich pasmach nadawania.

W kluczowej dla TVN grupie docelowej widzów w wieku 16 – 49 zamieszkałych w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców (najbardziej pożądanej grupie demograficznej z punktu widzenia reklamodawców) w peak time udział TVN wyniósł 19,9% w listopadzie i 19,6% w okresie od września do listopada, tj. w całym okresie nadawania jesiennej ramówki. W ujęciu całodobowym kanał również zajął czołową pozycję osiągając w wymienionych okresach odpowiednio 16,5% i 16,7%.

Bogdan Czaja, Zastępca Dyrektora Programowego TVN powiedział:Cieszymy się, że mimo coraz ostrzejszej konkurencji na rynku widzowie ciągle najchętniej wybierają TVN. Niemal wszystkie pozycje w prime-time'ie – zarówno programy rozrywkowe, jak seriale fabularne – były liderami oglądalności w swoich pasmach. Coraz więcej widzów wybiera też oglądanie naszych programów w TVN Playerze – to jest dodatkowa widownia, poza tą rejestrowaną w badaniach oglądalności. Ta jesień potwierdziła to, o czym mówiliśmy przed startem sezonu – dobrze prowadzone, sprawdzone programy zawsze będą chętnie oglądane przez widzów."

Wśród programów rozrywkowych największą widownię osiągnął Masterchef", kulinarny reality show, w którym udział biorą kucharze amatorzy. W okresie trzech miesięcy zakończonych 30 listopada największą liczbę widzów miał odcinek nadawany w dniu 3 listopada, który oglądało 3,6 miliona widzów, co dało udział 20,6% w grupie wszystkich widzów (kategoria 4+) i 26,2% w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49). „Masterchef" pozostał też w listopadzie niepokonany w swoim paśmie nadawania, wyprzedzając zarówno stacje telewizji publicznej, jak również produkowany przez Polsat „Must be the music", muzyczny talent show dla aspirujących piosenkarzy i muzyków.

Zarówno w listopadzie, jak i w okresie od września do końca listopada szósta edycja Mam talent!" także osiągnęła najlepsze wyniki w swoim paśmie nadawania, pokonując propozycje konkurencji, w tym swojego bezpośredniego rywala, „The Voice of Poland" nadawany przez TVP2. Program TVN odnotował rekordowe wyniki oglądalności w październiku, kiedy to TVN oglądało ponad 3,5 miliona widzów przy udziale 27,2% w komercyjnej grupie docelowej (16-49), a średnia liczba widzów w całym okresie wynosiła 3,2 miliona widzów przy 23,9% udziale w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49) oraz 21,4% udziału wśród wszystkich widzów (kategoria 4+).

W listopadzie padł jesienny rekord oglądalności „Ugotowanych", kolejnego kulinarnego show z oferty programowej TVN, w którym kolejne czwórki nieznajomych konkurują o tytuł najlepszego gospodarza przyjęcia. Aż 3,2 miliona widzów śledziło kulinarne zmagania uczestników w dniu 24 listopada, co zapewniło programowi udział w rynku oglądalności na poziomie 25,8% w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49) i 20,6% wśród wszystkich widzów. W obu tych grupach program znalazł się w listopadzie na pierwszym miejscu w swoim paśmie nadawania.

„Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler w listopadzie oglądało nawet 2,7 miliona widzów, dzięki czemu program miał udział na poziomie 24,1% w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49) i 20,1% wśród wszystkich widzów (kategoria 4+) i osiągnął rekordowe wyniki oglądalności na przestrzeni trzech jesiennych miesięcy. W pierwszej z tych grup program był najchętniej wybierany spośród dostępnej w tym czasie oferty programowej, dominując w swoim paśmie nadawania.

Także dla „Faktów TVN" listopad był najlepszym miesiącem w jesiennej ramówce. Główne wydanie serwisu informacyjnego TVN pozostało niepokonane w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49), w której średni udział programu wyniósł 23,4%, przed „Wydarzeniami" Polsatu (20,4%) i „Wiadomościami" TVP1 (17,3%). Także w czasie trzech miesięcy zakończonych 30 listopada „Fakty TVN" osiągnęły pierwsze miejsce pod względem udziału w komercyjnej grupie docelowej 16 – 49 (23,7%). Przez trzy miesiące program gromadził widownię liczącą do 4,7 miliona osób. Także Uwaga!", program interwencyjny TVN, cieszyła się bardzo dużą popularnością. W listopadzie program oglądało aż do 3,2 miliona widzów, a w październiku nawet 3,5 miliona osób.

Do pozostałych najchętniej oglądanych programów TVN w kwartale zakończonym 30 listopada należały seriale telewizyjne, spośród których wszystkie osiągnęły szczyt oglądalności w listopadzie. Największą widownię gromadziły seriale Lekarze" oraz Na Wspólnej" (do 3,1 miliona widzów każdy), a kolejne miejsca pod względem oglądalności zajęły Prawo Agaty" (do 2,8 miliona widzów) i finał serialu Przepis na życie" (2,5 miliona widzów).

Ostatni odcinek Bitwy o dom", w której rodziny rywalizują o klucze do swojego wymarzonego, samodzielnie urządzonego mieszkania, oglądały ponad 2 miliony widzów. W listopadzie świetne wyniki oglądalności osiągały także inne flagowe programy TVN: W11 Wydział Śledczy" z gatunku crime docu (do 2,8 miliona widzów), serial paradokumentalny Szpital" (do 2,5 miliona widzów), „Rozmowy w toku" (do 1,7 miliona widzów), show „Kuba Wojewódzki" (do 1,6 miliona widzów), „Perfekcyjna Pani Domu" i Dzień Dobry TVN" (po nawet 1,2 miliona widzów).

Zarówno w listopadzie, jak i w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 listopada stacja TVN wyraźnie zdominowała wyniki oglądalności we wszystkich kluczowych grupach docelowych:

 

LISTOPAD 2013

  • Wśród wszystkich widzów (kategoria 4+): 15% w Peak Time i 13% w ujęciu całodobowym
  • W komercyjnej grupie docelowej (16-49): 16,9% w Peak Time i 14,9% w ujęciu całodobowym
  • W kluczowej dla TVN grupie docelowej (16-49, miasta powyżej 100 tys. mieszkańców): 19,9% w Peak Time i 16,5% w ujęciu całodobowym.

WRZESIEŃ - LISTOPAD 2013

  • Wśród wszystkich widzów (kategoria 4+): 14,8% w Peak Time i 13,1% w ujęciu całodobowym
  • W komercyjnej grupie docelowej (16-49): 16,9% w Peak Time i 15,2% w ujęciu całodobowym
  • W kluczowej dla TVN grupie docelowej (16-49, miasta powyżej 100 tys. mieszkańców): 19,6% w Peak Time i 16,7% w ujęciu całodobowym.

Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49) w listopadzie:


Całodobowo Peak Time (18:00-23:00)

2013 2012 2013 2012
TVN 14,9% 16,4% 16,9% 19,2%
Polsat 12,5% 15,3% 14,9% 16,3%
TVP1 9,2% 10,4% 10,9% 12,7%
TVP2 9,2% 10,2% 12,0% 12,6%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Ogólny udział w rynku w listopadzie:

 


Całodobowo Peak Time (18:00-23:00)

2013 2012 2013 2012
TVN 13,0% 15,5% 15,0% 18,3%
Polsat 11,8% 13,5% 13,7% 14,2%
TVP1 13,1% 14,1% 14,5% 15,7%
TVP2 10,6% 12,0% 14,3% 15,3%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49) w sezonie jesiennym:


Całodobowo Peak Time (18:00-23:00)

2013 2012 2013 2012
TVN 15,2% 16,8% 16,9% 19,3%
Polsat 13,0% 16,0% 15,3% 17,4%
TVP1 8,6% 10,4% 10,7% 12,9%
TVP2 9,2% 10,5% 12,1% 12,7%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Ogólny udział w rynku w sezonie jesiennym:

 


Całodobowo Peak Time (18:00-23:00)

2013 2012 2013 2012
TVN 13,1% 15,6% 14,8% 18,1%
Polsat 12,1% 14,0% 13,8% 15,0%
TVP1 12,6% 14,0% 14,3% 16,0%
TVP2 10,8% 12,3% 14,6% 15,3%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Pozostałe informacje

Natalia Hatalska kolejnym gościem specjalnym konferencji tv day

20.03.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje w Warszawie III edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Kolejnym potwierdzonym gościem specjalnym jest jedna z najbardziej uznanych i wpływowych analityków trendów na polskim rynku – Natalia Hatalska. więcej

TVN testuje technologię HbbTV

07.03.2019  |
25 lutego stacja TVN uruchomiła na swoim głównym kanale testową aplikację telewizji hybrydowej. W ramach tej usługi widzowie korzystający z naziemnej telewizji otrzymują dodatkowe treści takie jak: rozszerzony program telewizyjny czy interaktywne sondy powiązane z aktualnie emitowanymi programami. Platforma powstała przy współpracy z Emitel - operatorem naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej. więcej

Konferencja tv day: 3 edycja. 3 oblicza telewizji. 3 gości specjalnych!

25.02.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje trzecią edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Na scenie w Warszawie staną światowej sławy eksperci: Andrew Davis, Jenni Romaniuk oraz Karen Nelson-Field. więcej
12345 ...66 Następne
Przejdź do:/66