Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

TVN Z NAJLEPSZYMI WYNIKAMI OGLĄDALNOŚCI W KWIETNIU

Data publikacji: 5 maja 2015 Data aktualizacji: 5 maja 2015 RSS
Spośród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce TVN gromadził w kwietniu przed telewizorami najwięcej widzów z najbardziej poszukiwanej przez reklamodawców grupy docelowej - osób w wieku 16 – 49 lat zamieszkałych w dużych miastach. Wiosenne propozycje programowe TVN, w tym debiutujące w tym sezonie nowości, cieszyły się ogromną popularnością, a wiele z nich zdobyło pozycję lidera w swoim paśmie emisji.

Udział TVN w grupie docelowej widzów w wieku 16 – 49 z dużych miast (100 tys. + mieszkańców) w porze najwyższej oglądalności telewizji w godzinach 18:00 – 23:00 (peak time) wyniósł 16,9%. W ujęciu całodobowym w tej grupie widzów stacja również osiągnęła najwyższy wynik na rynku, z udziałem 14,5%.

W komercyjnej grupie docelowej widzów z dużych miast z wysokimi dochodami TVN był również najchętniej oglądaną telewizją w Polsce z udziałem 17,3% w peak time i 14,9% w ujęciu całodobowym.

TVN zajmuje pozycję lidera na polskim rynku telewizyjnym w obu wymienionych wyżej grupach od początku sezonu wiosennego w TV (marzec – kwiecień 2015 r.). Biorąc pod uwagę wyniki za 2 minione miesiące, udział TVN w grupie widzów z dużych miast (16-49, miasta 100 tys. +) wyniósł 17,7% w peak time i 15,5% całodobowo, a komercyjnej grupie docelowej widzów z dużych miast z wysokimi dochodami sięgnął 18,3% w peak time oraz 15,9% w ujęciu całodobowym.

 

Marcin Bogłowski, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Produktu Reklamowego TVN Media powiedział: „Wyniki oglądalności potwierdzają trwającą dominację kanału TVN w dotarciu do grup miejskich. Profil ten od wielu lat stanowi kluczową grupę celową dla kanału, pozwalając na ogólnopolski zasięg i dotarcie do najbardziej poszukiwanego przez reklamodawców widza. Kanał TVN pod względem reklamowym jest dzięki temu najbardziej efektywny w dotarciu do grup miejskich, pomimo zmian na rynku związanych z cyfryzacją."

Udziały TVN na tle wyników konkurencji w poszczególnych grupach docelowych w kwietniu 2015 roku prezentują poniższe tabele:

 

Udział w grupie docelowej TVN (16-49, miasta 100.000 +, wysokie dochody) w kwietniu:

 

Całodobowo Peak Time (18:00-23:00)
2015 2014 2015 2014
TVN 14,9% 14,6% 17,3% 17,6%
Polsat 10,7% 10,0% 13,4% 12,3%
TVP1 9,1% 9,8% 11,5% 13,2%
TVP2 8,0% 7,4% 9,5% 8,4%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Udział w grupie docelowej TVN (16-49, miasta 100.000 +) w kwietniu:

 

Całodobowo Peak Time (18:00-23:00)
2015 2014 2015 2014
TVN 14,5% 16,3% 16,9% 19,6%
Polsat 12,8% 12,2% 14,3% 14,0%
TVP1 7,9% 8,1% 9,7% 10,4%
TVP2 7,5% 7,0% 8,9% 8,6%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49) w kwietniu:

Całodobowo Peak Time (18:00-23:00)
2015 2014 2015 2014
TVN 12,8% 14,0% 14,8% 16,4%
Polsat 14,2% 14,3% 15,3% 15,9%
TVP1 8,1% 8,7% 10,3% 11,2%
TVP2 8,0% 8,0% 10,1% 10,6%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Ogólny udział w rynku w kwietniu:

 

Całodobowo Peak Time (18:00-23:00)
2015 2014 2015 2014
TVN 11,2% 12,2% 13,6% 15,2%
Polsat 12,5% 12,7% 13,2% 13,7%
TVP1 12,1% 12,4% 14,3% 14,8%
TVP2 9,0% 9,6% 12,2% 13,2%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

 

Najchętniej oglądane w kwietniu pozycje programowe TVN w poszczególnych kategoriach:

 

NOWOŚCI

„Mali giganci" – talent show z udziałem małych uczestników prezentujących wyjątkowe umiejętności taneczne, wokalne i w kategorii show gromadził w kwietniu nawet 3,4 mln widzów (maksymalnie 23,3% udziału w kategorii 4+), będąc absolutnym liderem w swoim paśmie nadawania, tj. w soboty o godz. 20.00. TVN przyciągał o tej porze przed telewizory o ponad 1 mln widzów więcej niż konkurencyjne stacje, osiągając średni udział 20,0% wśród wszystkich widzów w wieku 4+.

„Mamy Cię!" - polska wersja kanadyjskiego przeboju „Surprise, Surprise", w którym osobowości ze świata filmu, mediów, polityki i show-biznesu wplątywane są w śmieszne, przedziwne, a czasami absurdalne sytuacje. Widownia show w kwietniu liczyła nawet 1,8 mln widzów, a jego udział w grupie komercyjnej widzów 16 – 49 sięgał 13%.

„Żony Hollywood" – program rozrywkowy  przedstawiający historie i kulisy życia pięciu Polek, które osiągnęły sukces i od lat prowadzą luksusowe życie w Los Angeles. Mimo późnej pory nadawania (poniedziałki, godz. 23.15) program od początku sezonu gromadzi wierną widownię liczącą do 1,2 miliona widzów osiągając maksymalnie 17,8% udziału w komercyjnej grupie docelowej 16 - 49. W swoim paśmie emisji jest najchętniej oglądaną pozycją programową zarówno w grupie wszystkich widzów (4+), jak i w grupie komercyjnej widzów w wieku 16-49, osiągając odpowiednio 11,5% i 14,6% udziału.

„Odlotowy ogród" – reality show, w którym Dominik Strzelec i jego ekipa odmieniają polskie przydomowe działki w funkcjonalne i piękne ogrody. Widownia programu sięgnęła w kwietniu 1,1 mln osób, a udział w grupie komercyjnej (16 – 49) wynosił do 12,7%. W paśmie nadawania show (soboty, 17.25) TVN jest najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w grupie widzów w wieku 16 – 49 lat.

„Piekielny hotel" – reality show, w którym Małgorzata Rozenek pomaga i doradza właścicielom małych, rodzinnych biznesów z branży hotelarskiej zagrożonych bankructwem. Program oglądało w kwietniu blisko 1,1 mln widzów, co dało maksymalny udział 10,4% w komercyjnej grupie docelowej widzów w wieku 16 – 49 lat.

ROZRYWKA

„Kuchenne rewolucje" – kwietniowe odcinki jedenastej edycji autorskiego programu cenionej restauratorki Magdy Gessler oglądało nawet 2,2 mln osób. Maksymalny udział programu wyniósł 21,8% w komercyjnej grupie docelowej (16-49) i 16% w grupie ogólnej (4+). Czwartkowe wieczory (godz. 21.30) widzowie od wielu sezonów rezerwują na oglądanie TVN, dzięki czemu w grupie komercyjnej (16-49) stacja zajmuje pierwsze miejsce na rynku telewizyjnym w tym paśmie nadawania ze średnim udziałem 19%.

„You Can Dance – Po Prostu Tańcz!" - kultowy program dla miłośników tańca, w którym nagrodą główną jest kurs w prestiżowej szkole tańca oraz 100 tysięcy złotych. Emitowane w kwietniu odcinki ósmej edycji show gromadziły przed telewizorami nawet 1,9 mln osób, dzięki czemu program osiągał udział 18,7% w komercyjnej grupie docelowej widzów w wieku 16 – 49 lat i 13,5% w kategorii wszystkich widzów (4+).

Ugotowani" – reality show z udziałem pasjonatów gotowania rywalizujących o tytuł najlepszego kucharza i gospodarza domowego przyjęcia. Program posiada wierną widownię, która od początku sezonu wiosennego utrzymuje się na poziomie nawet 1,7 mln osób. W kwietniu tego roku maksymalny udział „Ugotowanych" w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49) sięgnął 14,5%.

„Project Runway" – talent show dla aspirujących projektantów mody z top modelką Anją Rubik, fotografem Marcinem Tyszką  oraz projektantami Joanną Przetakiewicz i Tomaszem Ossolińskim w roli jurorów i mentorów. Jeden z kwietniowych odcinków oglądało nawet 1,5 mln osób, a maksymalny udział show w komercyjnej grupie docelowej sięgnął 14,4%.

 

TALK SHOW

„Kuba Wojewódzki" – spośród kwietniowych odcinków najliczniejszą widownię (blisko 1,5 mln widzów) zgromadził show z udziałem prezydenta Słupska - Roberta Biedronia i tancerki Agnieszki Kaczorowskiej. Program Kuby Wojewódzkiego był w kwietniu liderem w swoim paśmie nadawania zarówno w grupie komercyjnej 16 – 49 (udział 15,4%) oraz w grupie wszystkich widzów 4+ (udział 13,4%).

„Rozmowy w toku" – program, w którym od 15 lat prowadząca Ewa Drzyzga wraz z ekspertami obecnymi w studiu pochyla się nad problemami swoich gości. Widownia show liczyła w kwietniu nawet 1,3 mln widzów, osiągając do 15,7% udziału w komercyjnej grupie docelowej widzów w wieku 16 – 49 lat.

 

SERIALE

„Na Wspólnej" – wiodąca propozycja serialowa TVN. 12 lat na antenie. Ponad 2000 odcinków. W kwietniu serial miał widownię ponad 2,6 mln osób i udział do 18,2% w komercyjnej grupie docelowej 16-49.

„Szpital" – serial paradokumentalny prezentujący skomplikowane i poruszające historie pacjentów trafiających na Szpitalny Oddział Ratunkowy. W drugim miesiącu wiosennego sezonu serial oglądało nawet 2,5 mln widzów. Maksymalny udział serialu wyniósł 20,6% wśród wszystkich widzów (4+) i 20,4% w komercyjnej grupie docelowej (16-49).

„Prawo Agaty" - nadawany we wtorkowe wieczory serial o zawodowych i osobistych perypetiach atrakcyjnej prawniczki Agaty Przybysz (Agnieszka Dygant). Jeden z kwietniowych odcinków ostatniego sezonu serialu oglądało blisko 2,2 mln widzów, co zapewniło stacji udział 15,3% w komercyjnej grupie docelowej widzów w wieku 16 – 49 lat.

„Ukryta prawda" – serial obyczajowy o problemach w rodzinie i relacjach międzyludzkich. Grono widzów serialu liczyło w kwietniu blisko 1,9 mln osób. Stanowiły one 16,1% wszystkich oglądających w tym czasie telewizję. W grupie komercyjnej udział serialu sięgał 19,4%.

„Szkoła" – codzienny serial z kategorii scripted docu, cieszący się ogromną popularnością szczególnie wśród nastolatków. Kwietniowa widownia serialu sięgała 1,2 mln widzów przy maksymalnym udziale 21,1% w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49). „Szkoła" pozostaje najchętniej wybieraną pozycją programową na polskim rynku telewizyjnym w swoim paśmie nadawania, tj. codziennie w dni robocze po godz. 15.00 w komercyjnej grupie docelowej.

 

INFORMACJA I PUBLICYSTYKA

„Fakty TVN" - wieczorne wydania głównego serwisu informacyjnego TVN gromadziły w kwietniu przed telewizorami widownię liczącą nawet ponad 3,5 mln osób. W kategorii serwisów informacyjnych na całym rynku telewizyjnym „Fakty TVN" (emitowane na antenie kanału TVN, stacji TVN24 oraz TVN24 Biznes i Świat), osiągnęły najwyższy średni udział zarówno w grupie ogólnej (26,4%), jak i w grupie komercyjnej 16-49 (25,1%), wyprzedzając „Wydarzenia" Polsatu (Polsat, Polsat News, Polsat News 2) z udziałem odpowiednio 19,1% i 22,5% oraz „Wiadomości" TVP1 (odpowiednio 24,7% i 17,3%). W obu grupach TVN był liderem rynku w paśmie nadawania „Faktów".

„Uwaga!" – wiodący codzienny magazyn interwencyjny. W kwietniu maksymalna widownia programu sięgała blisko 3 mln widzów, co przełożyło się na 20,2% udziału magazynu w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49) i 19,8% w grupie wszystkich widzów (4+).

 

POZOSTAŁE

„Dzień Dobry TVN" - program telewizji TVN nadawany w paśmie telewizji śniadaniowej najchętniej oglądano w weekendy (do 1,2 mln widzów).  W soboty i w niedziele stacja była liderem oglądalności w godzinach emisji „DD TVN" zarówno w grupie ogólnej (4+) jak i w grupie 16-49.

Pozostałe informacje

Natalia Hatalska kolejnym gościem specjalnym konferencji tv day

20.03.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje w Warszawie III edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Kolejnym potwierdzonym gościem specjalnym jest jedna z najbardziej uznanych i wpływowych analityków trendów na polskim rynku – Natalia Hatalska. więcej

TVN testuje technologię HbbTV

07.03.2019  |
25 lutego stacja TVN uruchomiła na swoim głównym kanale testową aplikację telewizji hybrydowej. W ramach tej usługi widzowie korzystający z naziemnej telewizji otrzymują dodatkowe treści takie jak: rozszerzony program telewizyjny czy interaktywne sondy powiązane z aktualnie emitowanymi programami. Platforma powstała przy współpracy z Emitel - operatorem naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej. więcej

Konferencja tv day: 3 edycja. 3 oblicza telewizji. 3 gości specjalnych!

25.02.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje trzecią edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Na scenie w Warszawie staną światowej sławy eksperci: Andrew Davis, Jenni Romaniuk oraz Karen Nelson-Field. więcej
12345 ...66 Następne
Przejdź do:/66