Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

TVN PRZEDSTAWIA ŚREDNIOTERMINOWE OCZEKIWANIA DOTYCZĄCE SYTUACJI MAKROEKONOMICZNEJ I FINANSOWEJ SPÓŁKI

Data publikacji: 19 listopada 2014 Data aktualizacji: 19 listopada 2014 RSS
Zarząd Grupy TVN spodziewa się, że roczne skonsolidowane przychody Grupy mogą osiągnąć dynamikę wzrostu na niskim jednocyfrowym poziomie za cały rok 2014, a w latach 2015-2016 tempo to może przyspieszyć do 5%-9%.

Zarząd Grupy TVN, po analizie prognoz makroekonomicznych dla Polski oraz wyników osiągniętych przez Grupę w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2014 roku, spodziewa się, że:

  • Wzrost PKB w Polsce wyniesie rocznie ok. 3,0% do 3,5% w okresie od 2014 do 2016 roku.
  • Zgodnie z powyższym, tempo wzrostu rynku reklamy telewizyjnej powinno pozostać w tym okresie stosunkowo stabilne osiągając jednocyfrowy wynik w przedziale od niskiego do średniego, podczas gdy oczekiwana stopa wzrostu rynku reklamy internetowej powinna w tym samym okresie kształtować się na wysokim jednocyfrowym poziomie,
  • W świetle powyższych oczekiwań co do rozwoju gospodarczego, w połączeniu z oczekiwanym dalszym rozwojem przychodów z nieliniowej konsumpcji treści, roczne skonsolidowane przychody Grupy mogą osiągnąć dynamikę wzrostu na niskim jednocyfrowym poziomie za cały rok 2014, a w latach 2015-2016 tempo to może przyspieszyć do jednocyfrowego wyniku w przedziale średnim do wysokiego (5%-9%).


    Na podstawie takich założeń, wraz z dalszymi pozytywnymi zmianami oczekiwań dotyczących dystrybucji zysków z jednostek stowarzyszonych, Zarząd prognozuje, że roczna skonsolidowana skorygowana EBITDA wyniesie około 520 milionów zł w roku 2014, 590 milionów zł w roku 2015 oraz 630 milionów zł w roku 2016.

    Ponadto Zarząd dokonał następujących założeń dotyczących działalności inwestycyjnej i finansowej:
  • Proporcjonalny skup akcji własnych o wartości pomiędzy 225 a 250 milionów zł w 2015 roku, z dywidendą wypłaconą w 2016 roku na poziomie około 50% skonsolidowanego zysku netto za rok 2015;
  • Skonsolidowane nakłady inwestycyjne na poziomie około 60 milionów zł w roku 2014, 70 milionów zł w roku 2015 i 60 milionów zł w 2016 roku, przy nadal niskim poziomie płaconych podatków dochodowych;
  • Środki z operacyjnych przepływów pieniężnych pozostałe po pokryciu nakładów inwestycyjnych, podatków, odsetek oraz wypłaty dla akcjonariuszy w latach 2015-2016 roku zostaną przeznaczone głównie na redukcję zadłużenia;
  • Nie oczekuje się znaczących transakcji kapitałowych w okresie do końca 2016 roku;
  • Nie przewiduje się pozyskiwania nowego finansowania, natomiast w przypadku możliwości refinansowania istniejących obligacji w wyniku korzystnych warunków rynkowych lub pozytywnych okoliczności wynikających z ewentualnej zmiany kontroli nad TVN takie refinansowanie mogłoby mieć miejsce;
  • Kursy wymiany EUR/PLN zgodne z aktualnymi oczekiwaniami rynku finansowego.


    W perspektywie wykraczającej poza rok 2016 oraz przy założeniu dalszego wzrostu PKB w Polsce w przedziale od 3% do 4%, Zarząd spodziewa się osiągnąć złożoną stopę rocznego wzrostu przychodów na poziomie ok. 5% w latach 2017-2019. Należy jednak podkreślić, że wszelkie oceny PKB i przychodów zakładają brak poważnych zaburzeń makroekonomicznych (takich jak: kryzys zadłużenia w Europie, niestabilność geopolityczna w krajach sąsiednich, globalna niepewność gospodarcza).

Pozostałe informacje

Natalia Hatalska kolejnym gościem specjalnym konferencji tv day

20.03.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje w Warszawie III edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Kolejnym potwierdzonym gościem specjalnym jest jedna z najbardziej uznanych i wpływowych analityków trendów na polskim rynku – Natalia Hatalska. więcej

TVN testuje technologię HbbTV

07.03.2019  |
25 lutego stacja TVN uruchomiła na swoim głównym kanale testową aplikację telewizji hybrydowej. W ramach tej usługi widzowie korzystający z naziemnej telewizji otrzymują dodatkowe treści takie jak: rozszerzony program telewizyjny czy interaktywne sondy powiązane z aktualnie emitowanymi programami. Platforma powstała przy współpracy z Emitel - operatorem naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej. więcej

Konferencja tv day: 3 edycja. 3 oblicza telewizji. 3 gości specjalnych!

25.02.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje trzecią edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Na scenie w Warszawie staną światowej sławy eksperci: Andrew Davis, Jenni Romaniuk oraz Karen Nelson-Field. więcej
12345 ...66 Następne
Przejdź do:/66