Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

TVN NAJCHĘTNIEJ OGLĄDANĄ STACJĄ TELEWIZYJNĄ W LISTOPADZIE

Data publikacji: 1 grudnia 2016 Data aktualizacji: 1 grudnia 2016 RSS
W listopadzie 2016 roku TVN był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej (16 – 49). Dzięki doskonałej jesiennej ofercie programowej stacja zwiększyła swoje całodobowe udziały we wszystkich najważniejszych grupach.

TVN był najchętniej oglądany wśród tzw. Wielkiej Czwórki w kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej (16-49), zarówno w godzinach wieczornych 18:00-23:00 (15,6%), jak i przez cały dzień (13,7%). Stacja utrzymała pozycję lidera również w komercyjnej grupie widzów 16-49 z dużych miast oraz wśród wielkomiejskiej widowni 16-49 z wysokimi dochodami.

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w listopadzie 2016 r.

 



Grupa 4+

16 – 49

16 – 49,

m> 100 tys.

16 – 49, m>100 tys., wysoki dochód

02:00 - 25:59

TVP1

11,01%

7,02%

6,30%

7,29%

TVP2

8,57%

7,34%

6,64%

7,15%

Polsat

11,77%

13,31%

11,54%

8,31%

TVN

10,86%

13,73%

17,22%

16,93%

18:00 - 23:00

 

TVP1

13,29%

9,06%

7,78%

8,60%

TVP2

11,69%

9,59%

8,33%

9,23%

Polsat

12,26%

14,33%

12,52%

10,05%

TVN

13,11%

15,58%

19,86%

18,83%

19:00 - 23:00

 

TVP1

13,51%

9,52%

8,02%

9,00%

TVP2

12,06%

10,20%

8,70%

9,65%

Polsat

11,82%

13,82%

12,26%

10,02%

TVN

13,14%

15,69%

20,48%

20,35%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

W porównaniu do roku ubiegłego, TVN zwiększył swoje całodobowe udziały we wszystkich najważniejszych grupach. W grupie 4+ udział w rynku wzrósł o 1,3%, a w grupie 16 – 49 o 6,7%. Rekordowy wzrost o 15,5% nastąpił wśród widowni wielkomiejskiej w wieku 16 – 49 lat.

Grupa TVN odnotowała również zwiększenie udziałów w rynku –  o 2,7% w grupie ogólnej 4+, o 4,2% wśród widowni w wieku 16 – 49 lat oraz o 6,6% w grupie widzów 16 – 49 mieszkających w dużych miastach.

Wzrost udziałów TVN i Grupy TVN w rynku w ujęciu całodobowym w listopadzie 2016 r.


Grupa 4+

16 – 49

16 – 49, duże miasta


2015

2016

zmiana

2015

2016

zmiana

2015

2016

zmiana

Kanał TVN – antena główna

10,72%

10,86%

1,3%

12,87%

13,73%

6,7%

14,91%

17,22%

15,5%

 

Grupa TVN

20,82%

21,38%

2,7%

22,96%

23,93%

4,2%

26,03%

27,75%

6,6%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Doskonałe wyniki TVN to rezultat bogatej oferty programowej, którą stacja przygotowała dla widzów w jesiennym sezonie. Mam Talent pozostał najpopularniejszym programem rozrywkowym i liderem swojego pasma nadawania, przyciągając przed telewizory do 3,2 mln widzów.

Ogromną popularnością cieszył się program Azja Express, dając TVN pozycję lidera rynku w grupie 16 – 49 i przyciągając średnio 1,6 mln widzów, przy średnim udziale na poziomie 18,3%. Rekordową oglądalność we wszystkich grupach docelowych odnotował Ślub od pierwszego wejrzenia. Podczas nadawania programu, TVN był najchętniej oglądaną stacją, osiągając 21,6% udziału w grupie komercyjnej 16 – 49.

Nowy paradokument 19+ był w listopadzie liderem w grupie 16 – 49 ze średnim udziałem w rynku na poziomie 16,0%. Serial Na Noże pokonał konkurencję w grupie 16 – 49 zamieszkującą duże miasta, ze średnim udziałem w rynku na poziomie 17,3% i widownią sięgającą do 1,4 mln.

Ogromną popularnością cieszyły się także programy kulinarne. MasterChefa regularnie oglądało 2,5 mln osób (18,5% udziału w rynku w grupie 16-49), a średnia widownia Kuchennych rewolucji sięgała 2,3 mln osób (22,0% udziału w grupie 16-49).

TVN-owskie propozycje serialowe także miały się świetnie. Na Wspólnej regularnie przyciągało przed telewizory ponad 2,2 mln Polaków, a średni udział programu w grupie 16 – 49 sięgnął 15,0%. Kolejny sezon  Drugiej Szansy w listopadzie oglądało do 1,9 milionów widzów, przy udziale w rynku sięgającym 16,5% w grupie 16 – 49.

W listopadzie główny program informacyjny Fakty po raz kolejny pokonał swoich konkurentów.
Fakty oglądało średnio 3,3 mln widzów przy udziale w rynku 22,6% w grupie komercyjnej 16-49 (Wiadomości TVP - 13,5%,  Wydarzenia Polsatu - 18,1%).

Pozostałe informacje

Natalia Hatalska kolejnym gościem specjalnym konferencji tv day

20.03.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje w Warszawie III edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Kolejnym potwierdzonym gościem specjalnym jest jedna z najbardziej uznanych i wpływowych analityków trendów na polskim rynku – Natalia Hatalska. więcej

TVN testuje technologię HbbTV

07.03.2019  |
25 lutego stacja TVN uruchomiła na swoim głównym kanale testową aplikację telewizji hybrydowej. W ramach tej usługi widzowie korzystający z naziemnej telewizji otrzymują dodatkowe treści takie jak: rozszerzony program telewizyjny czy interaktywne sondy powiązane z aktualnie emitowanymi programami. Platforma powstała przy współpracy z Emitel - operatorem naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej. więcej

Konferencja tv day: 3 edycja. 3 oblicza telewizji. 3 gości specjalnych!

25.02.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje trzecią edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Na scenie w Warszawie staną światowej sławy eksperci: Andrew Davis, Jenni Romaniuk oraz Karen Nelson-Field. więcej
12345 ...66 Następne
Przejdź do:/66