Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

TVN i Discovery Polska po raz kolejny liderem rynku

Data publikacji: 1 lutego 2019 Data aktualizacji: 4 lutego 2019 RSS
Grupa TVN i Discovery Polska po raz kolejny potwierdziła pozycję lidera polskiego rynku telewizyjnego, wygrywając z konkurencją w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grupach docelowych.

Telewizja TVN po raz kolejny pokazała, że jest najpopularniejszą stacją wśród widowni komercyjnej. W grupie 16-49 uzyskała 11,3% udziału w rynku w ujęciu całodobowym oraz 13,5% w godz. 18:00-23:00 oraz 13,8% w godz. 19:00-23:00. Dużą przewagę nad konkurencją stacja odnotowała także wśród widzów z dużych miast (SHR: 13,6%) oraz wśród komercyjnej grupy widzów o wysokich dochodach z dużych miast (SHR: 11,8%).

TVN był także liderem w grupie ogólnej 4+ w godzinach wieczornych 19:00-23:00 – SHR: 11,7%.

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w styczniu 2019 r.



grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys. wysoki dochód

02:00 - 25:59

TVP1

10,26%

6,58%

5,02%

4,88%

TVP2

8,57%

7,34%

5,59%

5,74%

Polsat

9,71%

11,12%

10,65%

7,94%

TVN

8,78%

11,25%

13,61%

11,82%

18:00 - 23:00

TVP1

11,53%

7,17%

5,43%

5,11%

TVP2

9,48%

8,52%

6,09%

6,09%

Polsat

9,87%

12,27%

11,85%

9,91%

TVN

11,42%

13,54%

16,85%

14,17%

19:00 - 23:00

TVP1

11,00%

6,80%

5,03%

4,96%

TVP2

10,02%

9,05%

6,49%

6,40%

Polsat

9,38%

11,77%

11,31%

9,71%

TVN

11,71%

13,84%

17,77%

15,08%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Grupa kanałów należąca do TVN i Discovery Polska uzyskała 27,2% udziału w 16-49. Jest to wzrost
o 2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Odnotowała także 30,5% udziału wśród widzów 16-49 z dużych miast oraz ponad 33% wśród widzów 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach. Tym samym potwierdziła pozycję lidera rynku w najważniejszych grupach komercyjnych.

 

Udział Grupy TVN i Discovery Polska w najważniejszych grupach docelowych
w styczniu 2019 r.



16-49

16-49,
m> 100 tys.

16-49, m>100 tys., wysoki dochód

02:00 - 25:59

Grupa TVP

21,98%

17,52%

18,86%

Grupa Polsat

23,42%

20,30%

15,12%

Grupa TVN i Discovery Polska

27,17%

30,50%

33,02%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

W styczniu aż dziewięć stacji tematycznych Grupy TVN i Discovery Polska mogło pochwalić się wzrostem udziałów w 16-49 w porównaniu z rokiem ubiegłym, a dla osiemu z nich – TVN24, HGTV Home & Garden, TTV, TVN24 BiS, TVN Fabula, Food Network, Discovery Science oraz Investigation Discovery – wzrost ten był aż dwucyfrowy. Stacja Food Network odniosła sukces także w grupie ogólnej 4+, gdzie jej udział w rynku wzrósł o 66,7% (SHR: 0,25%). To dla kanału rekordowe wyniki w obu zestawieniach.

 

Udział wybranych stacji z portfolio TVN i Discovery Polska w grupie 16-49 w styczniu 2019 r. w porównaniu ze styczniem 2018 r.


2017

2018

wzrost rok do roku

TVN24

2,22%

2,91%

+31,1%

HGTV

0,48%

0,56%

+16,7%

TTV

2,77%

3,24%

+17,0%

TVN24 BiS

0,24%

0,36%

+50,0%

TVN Fabula

0,43%

0,53%

+23,3%

Food Network

0,20%

0,36%

+80,0%

Discovery

0,71%

0,72%

+1,4%

Discovery Science

0,20%

0,31%

+55,0%

Investigation Discovery

0,16%

0,24%

+50,0%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Pozostałe informacje

Nowa wersja aplikacji player.pl jest już dostępna na Samsung Smart TV

08.04.2019  |
Nowa wersja popularnej aplikacji player.pl jest już dostępna na Samsung Smart TV. Czytelna nawigacja pozwala łatwo wejść do filmowo-serialowego świata ulubionych bohaterów. więcej

Srebro dla stacji TVN za spot wizerunkowy "TVN Więcej"

05.04.2019  |
Spot wizerunkowy “TVN Więcej”, promujący jesienną ofertę programową stacji TVN, został nagrodzony w konkursie Promax Europe Awards 2019 w Amsterdamie. Zdobył on drugie miejsce w kategorii "Best Set Design". więcej

Po raz pierwszy Grupa TVN i Discovery Polska wyprodukuje programy dla Discovery Science

26.03.2019  |
GRUPA TVN I DISCOVERY POLSKA wyprodukuje filmy dokumentalne dla światowego kanału DISCOVERY SCIENCE. Jeszcze w 2019 roku powstaną pilotażowe odcinki programów „Bizzare Post-Soviet Architecture” oraz „Underwater Wrecks”. Z kolei w 2020 roku, na kilka tygodni przed Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio, zostanie wyemitowany 3-odcinkowy dokument prezentujący najnowsze technologie wykorzystywane przez organizatorów Igrzysk. więcej
12345 ...67 Następne
Przejdź do:/67