Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

Ramówka TVN nie miała sobie równych w sezonie wiosennym 2018

Data publikacji: 1 czerwca 2018 Data aktualizacji: 3 czerwca 2018 RSS
W sezonie wiosennym TVN był najchętniej wybieranym kanałem telewizyjnym we wszystkich najważniejszych grupach docelowych, zarówno w porze najwyższej oglądalności telewizji, jak i w ujęciu całodobowym. Kolejne sukcesy świętują także stacje tematyczne z Grupy TVN.

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w sezonie wiosennym 2018 r.



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

9,41%

6,16%

5,26%

5,20%

TVP2

8,27%

6,91%

5,98%

5,25%

Polsat

10,56%

11,69%

12,05%

9,99%

TVN

9,50%

12,46%

14,72%

14,57%

18:00 – 23:00

TVP1

11,36%

7,73%

6,73%

6,58%

TVP2

9,75%

8,33%

6,46%

6,01%

Polsat

11,02%

12,68%

12,92%

11,63%

TVN

11,59%

14,21%

17,06%

16,59%

19:00 – 23:00

TVP1

10,83%

7,53%

6,55%

6,78%

TVP2

10,33%

8,96%

6,88%

6,26%

Polsat

10,65%

12,12%

12,49%

11,33%

TVN

11,86%

14,73%

18,06%

17,75%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

W maju TVN także utrzymał pozycję lidera rynku w grupie ogólnej 4+ w godzinach wieczornych
– SHR: 11,3% w godz. 18:00-23:00; SHR: 11,4% w godz. 19:00-23:00. Co więcej, stacja wygrała
z konkurencją w grupie 16-49, osiągając udział na poziomie niemal 12%. TVN był również najpopularniejszym kanałem telewizyjnym w wielkomiejskich grupach komercyjnych.

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w maju 2018 r.



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

8,31%

5,53%

4,88%

4,68%

TVP2

8,27%

6,93%

5,97%

5,61%

Polsat

10,36%

11,48%

11,73%

10,19%

TVN

9,23%

11,96%

14,08%

14,11%

18:00 – 23:00

TVP1

9,94%

7,12%

6,45%

6,22%

TVP2

9,92%

8,50%

6,56%

6,02%

Polsat

10,67%

12,44%

12,51%

11,78%

TVN

11,29%

13,64%

16,36%

16,44%

19:00 – 23:00

TVP1

9,68%

7,21%

6,58%

6,73%

TVP2

10,42%

9,02%

6,90%

6,02%

Polsat

10,34%

12,06%

12,19%

11,42%

TVN

11,41%

13,97%

17,20%

17,68%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Do najpopularniejszych propozycji tej wiosny należały programy kulinarne oraz rozrywkowe. Średnia oglądalność „Kuchennych rewolucji” wyniosła w tym sezonie 2,5 milionów widzów. Program mógł pochwalić się średnim udziałem w rynku na poziomie 25% w grupie 16-49. „MasterChef Junior” regularnie przyciągał przed telewizory ponad 2 mln Polaków, co przełożyło się na średni udział w rynku w wysokości niemal 18% w grupie 16-49. „Milionerzy” także mieli ponad 2 miliony widzów,  a średni udział show w rynku wyniósł 14% w grupie 16-49. Z TVN-owskich produkcji serialowych Polacy najchętniej oglądali „Diagnozę” (SHR 16-49: 17,3%), „Na Wspólnej” (SHR 16-49:  16,7%),
i „Drugą Szansę” (SHR 16-49: 15,1%). „Fakty TVN” były liderem serwisów informacyjnych w kraju, regularnie docierając do ponad 2,6 mln Polaków (SHR 16-49: 21%).

Poszczególne stacje tematyczne w Grupie TVN także zwiększyły swój udział zarówno w ujęciu sezonowym, jak i w ostatnim miesiącu.

Telewizja TTV

W maju br. udział w rynku telewizji TTV wzrósł o 41,7% w grupie ogólnej 4+ (SHR: 2,31%) oraz o 51,4% w grupie 16-49 (SHR: 3,21%). To był najlepszy miesiąc w historii stacji. W całym sezonie TTV również odniosła duży sukces, osiągając ponad 40-procentowy wzrost udziału w grupie 16-49
w porównaniu z wiosną 2017.

Do najchętniej oglądanych programów TTV w tym sezonie należały: „Królowe życia”, „Gogglebox przed telewizorem”, oraz „Dżentelmeni i Wieśniacy”.

TVN Turbo

TVN Turbo także odnotował duże wzrosty oglądalności w porównaniu z majem 2017 roku; dla grupy komercyjnej (16-49) zmiana wyniosła 17,9% (SHR: 1,12%), a w grupie 4+ 12,7% (SHR: 0,62%).
Z perspektywy całego sezonu TVN Turbo także poprawił swoje wyniki, notując wzrost o ponad 19%
w grupie 16-49 (SHR: 1,12%).

W tym sezonie uwagę widzów najbardziej przyciągnęły produkcje: „Wojny samochodowe”, „Zakup kontrolowany” oraz „Nowy gadżet”.

TVN Fabuła

TVN Fabuła także zwiększyła oglądalność w porównaniu z rokiem ubiegłym. W maju br. udział stacji
w rynku wzrósł o 9,7% w grupie 4+ (SHR: 0,34%) oraz o niemal 11% w grupie 16-49 (SHR: 0,51%).

Najchętniej oglądanymi filmami na antenie w tym sezonie były: „Kopciuszek”, „Narzeczony mimo woli” oraz seria „Gwiezdne Wojny”.

Food Network

Food Network także ma za sobą fantastyczną wiosnę. W tym sezonie stacja osiągnęła rekordowy przyrost oglądalności – 70% w grupie ogólnej 4+ (SHR: 0,17%)  oraz 78,6% wśród widowni komercyjnej 16-49 (SHR: 0,25%). W maju br. kanał odnotował wzrost oglądalności o 50% (grupa 4+) w porównaniu z rokiem ubiegłym (SHR: 0,15%). Natomiast w grupie komercyjnej Food Network mógł pochwalić się udziałem na poziomie 0,21% - także wzrost o 50% rok do roku.

Do najpopularniejszych programów stacji tej wiosny należały: „Sexy kuchnia Magdy Gessler”, „Kulinarne podróże z Guyem Fierim”, i „Laura to proste”.

HGTV Home & Garden

Widzowie docenili wiosenne propozycje stacji HGTV Home & Garden. W tym sezonie udział stacji wzrósł o 13,6% w grupie 4+ (SHR: 0,50%) oraz o 25,5% w grupie 16-49 (SHR: 0,69%). Tylko
w maju br. kanał także odnotował znaczący przyrost oglądalności w grupie 16-49 – udział stacji wzrósł o 20,3% rok do roku (SHR: 0,71%). W grupie ogólnej 4+ HGTV Home & Garden mogła pochwalić się udziałem na poziomie 0,48%.

Najpopularniejszymi propozycjami w wiosennej ramówce stacji były programy: „Odlotowy ogród”, „Dorota was urządzi” oraz „Ogrodowe rewolucje”.

 

Udział wybranych stacji tematycznych TVN w grupie ogólnej 4+ oraz w grupie 16-49
w sezonie wiosennym oraz w maju 2018 r.

Wiosna 2018

Maj 2018

 


Grupa 4+

16-49


2017

2018

2017

2018

TTV

1,68%

2,18%

2,09%

2,94%

TVN Turbo

0,55%

0,63%

0,94%

1,12%

TVN Fabuła

0,33%

0,29%

0,49%

0,43%

Food Network

0,10%

0,17%

0,14%

0,25%

HGTV

0,44%

0,50%

0,55%

0,69%

 

 


Grupa 4+

16-49


2017

2018

2017

2018

TTV

1,63%

2,31%

2,12%

3,21%

TVN Turbo

0,55%

0,62%

0,95%

1,12%

TVN Fabuła

0,31%

0,34%

0,46%

0,51%

Food Network

0,10%

0,15%

0,14%

0,21%

HGTV

0,49%

0,48%

0,59%

0,71%

 

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Grupa TVN, czyli wszystkie stacje TVN w ujęciu łącznym, utrzymała pozycję lidera wśród widzów
z dużych miast zarówno w maju, jak i w całym sezonie wiosennym.

Pozostałe informacje

TVN i Discovery Polska liderami oglądalności na polskim rynku

04.12.2018  |
Grupa TVN i Discovery Polska utrzymała pozycję lidera na polskim rynku telewizyjnym w całym sezonie jesiennym (wrzesień-listopad). Antena główna – TVN – zajęła pierwsze miejsce we wszystkich grupach docelowych zarówno w ujęciu sezonowym, jak i w listopadzie. więcej

Stanowisko TVN

24.11.2018  |

Telewizja Puls i TVN Media kontynuują współpracę brokerską

19.11.2018  |
Telewizja Puls – trzecia największa telewizja komercyjna w Polsce, nadawca kanałów TV Puls i PULS 2, oraz TVN Media Sp. z o.o. podpisały umowę o kontynuacji współpracy w zakresie sprzedaży czasu reklamowego. więcej
12345 ...63 Następne
Przejdź do:/63