Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

Kolejny fantastyczny miesiąc dla TVN i Discovery Polska

Data publikacji: 3 stycznia 2019 Data aktualizacji: 3 stycznia 2019 RSS
W grudniu 2018 r. stacja TVN po raz kolejny była najchętniej oglądaną telewizją w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grupach docelowych. Cała Grupa TVN i Discovery Polska także utrzymała pozycję lidera polskiego rynku.

TVN był w grudniu liderem w komercyjnej grupie 16-49 zarówno w ujęciu całodobowym (SHR: 11,3%), jak i w porze największej oglądalności – 13,4% udziału w godz. 18:00-23:00 oraz 13,8% w godz. 19:00-23:00. Stacja była także najczęściej wybierana przez widzów w wieku 16-49 lat z dużych miast (SHR: 13,1%) oraz w grupie 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach (SHR: 12,8%).

TVN także wyprzedził konkurencję w grupie ogólnej (4+) w godzinach wieczornych – 11,4% (18:00-23:00) oraz 11,7% (19:00-23:00).

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w grudniu 2018 r.



grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys. wysoki dochód

02:00 - 25:59

TVP1

9,47%

6,25%

5,11%

4,71%

TVP2

8,76%

7,41%

6,10%

6,00%

Polsat

9,52%

10,95%

11,12%

9,08%

TVN

8,94%

11,33%

13,12%

12,83%

18:00 - 23:00

TVP1

10,72%

6,94%

5,63%

4,78%

TVP2

9,57%

8,34%

6,97%

6,81%

Polsat

10,01%

12,21%

12,12%

10,37%

TVN

11,36%

13,38%

15,83%

15,65%

19:00 - 23:00

TVP1

10,47%

6,82%

5,34%

4,59%

TVP2

10,18%

8,99%

7,54%

7,41%

Polsat

9,45%

11,60%

11,51%

10,10%

TVN

11,70%

13,80%

16,72%

16,72%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Do najchętniej oglądanych propozycji programowych TVN po raz kolejny należały programy kulinarne. Finałowy odcinek „Kuchennych Rewolucji” przyciągnął przed telewizory 2,7 mln widzów, a udział programu wyniósł niemal 29% w grupie 16-49. Ostatnie momenty zmagań kucharzy w „Masterchef” oglądało niemal 2,8 mln osób (SHR 16-49: 22,3%). Finał „Milionerów” śledziło prawie 3,5 mln Polaków (SHR w 16-49: 23,9%), a show  „Mam Talent” 3,3 mln widzów (SHR w 16-49: 21,3%).

Finałowy odcinek serialu „Pod Powierzchnią” obejrzało niemal 1,8 mln widzów. Produkcja osiągnęła 15,1% udziału w grupie 16-49. Natomiast dwa pierwsze odcinki serialu „Chyłka – Zaginięcie”, wyprodukowanego specjalnie dla player.pl, uzyskały ponad 580 tys. wyświetleń w ciągu pierwszych sześciu dni od premiery 26 grudnia.

„Fakty” regularnie śledziło ponad 3,1 mln widzów, co sprawia że nadal były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w kraju (SHR w 16-49: 20,9%).

Łącznie kanały Grupy TVN i Discovery Polska także utrzymały pozycję lidera w grupach komercyjnych, uzyskując 26,4% udziału w grupie 16-49, 28,5% w grupie 16-49 z dużych miast oraz niemal 31,8% wśród widzów 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach.

 

Udział Grupy TVN i Discovery Polska w najważniejszych grupach docelowych
w grudniu 2018 r.



16-49

16-49,
m> 100 tys.

16-49, m>100 tys., wysoki dochód

02:00 - 25:59

Grupa TVP

21,35%

17,67%

18,49%

Grupa Polsat

24,60%

21,57%

17,97%

Grupa TVN i Discovery Polska

26,43%

28,53%

31,78%

18:00 - 23:00

Grupa TVP

21,67%

18,39%

17,94%

Grupa Polsat

25,76%

22,32%

18,30%

Grupa TVN i Discovery Polska

26,83%

30,10%

33,72%

19:00 - 23:00

Grupa TVP

21,77%

18,30%

17,72%

Grupa Polsat

25,26%

21,68%

17,96%

Grupa TVN i Discovery Polska

27,21%

30,99%

34,51%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

W  grudniu stacje Discovery Science, Eurosport 1, Food Network, Investigation Discovery, TLC, TTV, TVN Fabuła oraz TVN24 BiS mogły pochwalić się ponad dwucyfrowym wzrostem oglądalności w porównaniu z grudniem 2017 roku. Discovery, HGTV Home and Garden oraz TVN Turbo także zwiększyły swój udział w rynku.

 

Udział wybranych stacji z portfolio TVN i Discovery Polska w grupie 16-49 w grudniu 2018 r. w porównaniu z grudniem 2017 r.


2017

2018

wzrost rok do roku

Discovery

0,83%

0,90%

8%

Discovery Science

0,20%

0,26%

30%

Eurosport 1

0,33%

0,40%

21%

Food Network

0,18%

0,26%

44%

HGTV

0,47%

0,50%

6%

Investigation Discovery

0,14%

0,19%

36%

TLC

0,25%

0,33%

32%

TTV

2,42%

3,23%

33%

TVN Fabuła

0,39%

0,53%

36%

TVN Turbo

0,92%

0,95%

3%

TVN24 BiS

0,24%

0,31%

29%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Pozostałe informacje

Nowa wersja aplikacji player.pl jest już dostępna na Samsung Smart TV

08.04.2019  |
Nowa wersja popularnej aplikacji player.pl jest już dostępna na Samsung Smart TV. Czytelna nawigacja pozwala łatwo wejść do filmowo-serialowego świata ulubionych bohaterów. więcej

Srebro dla stacji TVN za spot wizerunkowy "TVN Więcej"

05.04.2019  |
Spot wizerunkowy “TVN Więcej”, promujący jesienną ofertę programową stacji TVN, został nagrodzony w konkursie Promax Europe Awards 2019 w Amsterdamie. Zdobył on drugie miejsce w kategorii "Best Set Design". więcej

Po raz pierwszy Grupa TVN i Discovery Polska wyprodukuje programy dla Discovery Science

26.03.2019  |
GRUPA TVN I DISCOVERY POLSKA wyprodukuje filmy dokumentalne dla światowego kanału DISCOVERY SCIENCE. Jeszcze w 2019 roku powstaną pilotażowe odcinki programów „Bizzare Post-Soviet Architecture” oraz „Underwater Wrecks”. Z kolei w 2020 roku, na kilka tygodni przed Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio, zostanie wyemitowany 3-odcinkowy dokument prezentujący najnowsze technologie wykorzystywane przez organizatorów Igrzysk. więcej
12345 ...67 Następne
Przejdź do:/67