Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

Jesienna oferta TVN najpopularniejsza wśród widzów i internautów

Data publikacji: 6 grudnia 2012 Data aktualizacji: 6 grudnia 2012 RSS
Jesienna ramówka TVN okazała się najlepszą ofertą programową na polskim rynku telewizyjnym. Zarówno w listopadzie, jak i w całym sezonie jesiennym (1 września – 30 listopada) TVN był liderem rynku pokonując swoich konkurentów w najważniejszych pasmach. Dodatkowo TVN odnotował najlepsze wyniki we wszystkich grupach istotnych dla reklamodawców. Pozycje programowe TVN miały również rekordową liczbę wyświetleń online.

„Oferta telewizyjna w Polsce to ponad 200 kanałów polskojęzycznych, ale jeśli – tak jak w naszym przypadku – najważniejszym celem stacji TV  jest dotrzymanie umowy z widzem, to znajduje to odzwierciedlenie w wynikach. Praca nad emocjonalnym związkiem z widzem owocuje tym, że wędrówkę po świecie telewizji widz rozpoczyna od swojej stacji. Bardzo się cieszymy, że jesienią widzowie i internauci dokonywali właśnie takich wyborów. Nieważne gdzie i na jakim urządzeniu widz ogląda naszą ofertę programową. My cieszymy się, że ogląda.” – powiedział Edward Miszczak, Członek Zarządu TVN i Dyrektor Programowy.

W sezonie jesiennym (1 września – 30 listopada), nasz nowy program MasterChef, przyciągał do 4,7 mln widzów, odnotowując średnio 27,6% udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 21,4% w grupie 4+. Program ten osiągnął zdecydowanie najlepszy wynik w swoim paśmie, pokonując m.in. produkcję Polsatu „Must be the music”.

Nasza kolejna nowość, serial obyczajowy Lekarze, również okazał się bezkonkurencyjny w godzinach swojego nadawania. Serial przyciągał przed telewizory do 3,5 mln widzów, odnotowując średni udział w rynku na poziomie 23,9% w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 23,1% w grupie 4+.

Tej jesieni rewelacyjnie wyniki odnotował również nasz program rozrywkowy Mam Talent!, przyciągając przed telewizory do 4,6 mln widzów i odnotowując średni udział w rynku do 37,5% w komercyjnej grupie docelowej oraz 29,3% w grupie 4+. W czasie swojej emisji, program Mam Talent! przyciągał ponad dwukrotnie większą publiczność niż programy konkurencyjnych stacji, odnotowując średni udział w rynku, w komercyjnej grupie docelowej (16-49), na poziomie 28,9% (TVP1 – 12,7%, TVP2 – 12,0%, Polsat – 14,4%).

Nasz główny serwis informacyjny Fakty również pozostaje niepokonany. W sezonie jesiennym przyciągał do 5,2 miliona widzów, ze średnim udziałem w rynku na poziomie 29,3%, wyprzedzając swojego głównego konkurenta Wiadomości (27,3%).

Doskonałe wyniki odnotował program Kuchenne rewolucje, który gromadząc przed odbiornikami telewizyjnymi do 2,9 miliona widzów, był liderem w swoim paśmie w grupie 16-49. Średni udział w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniósł 23,8%, a w grupie 4+ - 19,8%.

Nasze pozostałe programy również odnotowały bardzo dobre wyniki, pozostając najchętniej oglądanymi pozycjami w godzinach swojej emisji. Program Perfekcyjna pani domu przyciągnął do 1,6 miliona widzów ze średnim udziałem w rynku w komercyjnej grupie docelowej na poziomie 18,9%, serial Prawo Agaty oglądało do 3,1 miliona widzów (21,7% udziału w rynku), program Ugotowani do 3,2 miliona widzów (24,9% udziału w rynku), program Dzień Dobry TVN do 1,5 mln widzów (19,5% udziału w rynku) a program Kuba Wojewódzki - 1,9 miliony widzów (23,3% udziału w rynku).

 

W sezonie jesiennym (1 września – 30 listopada), imponujące wyniki odnotowały również kanały tematyczne Grupy TVN.

TVN Style pozostał najchętniej oglądanym kanałem lifestylowym w Polsce. Odnotowując 0,96% udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49), kanał osiągnął ponad dwukrotnie lepszy wynik niż w roku ubiegłym (0,47% w 2011 r.).

Drugim w kolejności najchętniej oglądanym kanałem lifestylowym w Polsce był TVN Turbo. Jego udział w rynku w grupie 16-49 wzrósł do poziomu 0,78% (0,76% w 2011 r.). TVN Turbo pozostaje również jednym z najchętniej oglądanych kanałów przez męską część widowni. Jego udział w grupie mężczyzn 16-49 wyniósł 1,24% i był ponad dwukrotnie wyższy, niż bezpośredniego konkurenta Polsat Play, który uzyskał w tej grupie wynik 0,58%.

W sezonie jesiennym bardzo dobre wyniki odnotował TVN7. Jego całodobowy udział w rynku w grupie 16-49 wzrósł do 2,9% z 2,49% w analogicznym okresie 2011 r. Dzięki temu wynikowi TVN7 pozostał liderem wśród kanałów o podobnym profilu.

Tej jesieni kanał informacyjny TVN24, odnotował 2,23% udziału w rynku w grupie 16-49 (2,30% w 2011 r.). Dzięki temu rezultatowi kanał ten wyprzedził swoich głównych konkurentów. TVP Info odnotował 1,59% udziału w rynku, a Polsat News – 0,67%.

Dynamiczny i konsekwentny wzrost odnotowuje też TTV. Po zaledwie 11 miesiącach nadawania stacja zdobyła 0,46% udziału w rynku w grupie 16-49, zapewniając sobie stabilną pozycję na rynku telewizyjnym w Polsce.

Udziały kanałów tematycznych Grupy TVN:

Komercyjna grupa docelowa (16-49)

jesień 2012

jesień 2011

TVN7

2,90%

2,49%

TVN24

2,23%

2,30%

TVN Style

0,96%

0,47%

TVN Turbo

0,78%

0,76%

TTV

0,46%

0,00%

TVN Meteo

0,12%

0,12%

TVN CNBC

0,08%

0,06%

Kanały tematyczne Grupy TVN

7,53%

6,20%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Nasze pozycje programowe cieszą się ogromną popularnością online.

W październiku serwisy internetowe Grupy TVN odnotowały bardzo dobry wynik, plasując się na najwyższej w swojej historii, 18-tej pozycji wśród najpopularniejszych grup witryn w Polsce. Nasze strony przyciągnęły 4,35 miliona realnych użytkowników, którzy dokonali ponad 227 milionów odsłon.

Szczegółowe dane pokazują, że ogromną popularnością cieszą się zarówno serwisy informacyjne, jak i rozrywkowe. Największy udział w tych wynikach mają: tvn24.pl – 2,1 miliona użytkowników, serwisy formatów programów TVN – 1,7 miliona użytkowników łącznie oraz tvnplayer.pl – 1,3 miliona użytkowników.

W listopadzie tvn player osiągnął rekordowe wyniki. Użytkownicy platformy VOD wyświetlili na niej łącznie ponad 31 milionów pełnych odcinków seriali i programów show telewizyjnych, zarówno z anteny TVN jak i kanałów tematycznych. Jest to rekord na skalę Europy Środkowo-Wschodniej. 20% wszystkich wyświetleń tvn playera pochodziło z urządzeń mobilnych i innych, niż desktopowa, platform (m.in. Connected TV, iOS, Android, Netia, platforma n). W październiku br. użytkownicy
tvn player spędzili w serwisie średnio 12 godzin i 5 minut. Największą popularnością na platformie tvn player cieszyły się seriale: Julia, Lekarze, Prawo Agaty, Na Wspólnej; oraz programy: Kuba Wojewódzki, Masterchef i Kuchenne rewolucje.

„Bardzo się cieszę, że użytkownicy doceniają nasze starania i tak licznie, a zarazem często korzystają z naszych serwisów i aplikacji. Przygodę z online w TVN zaczęliśmy od obszarów, w których specjalizujemy się na co dzień, tj. newsa i rozrywki, trochę później uruchomiliśmy usługę tvn player. A to dopiero początek. Już za chwilę zaproponujemy naszym użytkownikom kolejne produkty”. – powiedział Tomasz Plata, Dyrektor TVN Online.

 

Od grudnia 2012 r. platforma tvn player jest dostępna również na urządzeniach Windows Phone.

 

 

Szczegółowe wyniki serwisów Grupy TVN w październiku 2012 r.:

 

 

użytkownicy (real users)

odsłony ogółem

średnia liczba odsłon na użytkownika

średni czas na użytkownika [godz:min:s]

zasięg wśród internautów

Grupa TVN

4 355 840

227 533 619

48

06:59:56

22,4%

tvn24.pl

2 115 626

69 693 900

27

03:37:48

10,9%

tvn.pl (serwisy formatów)

1 724 146

52 239 252

28

03:20:00

8,9%

tvnplayer.pl

1 299 892

77 885 974

59

12:05:27

6,7%

tvnmeteo.pl

690 887

9 301 236

13

00:13:29

3,6%

tvnwarszawa.pl

566 232

9 129 565

15

01:48:57

2,9%

tvn.pl (serwis główny)

507 513

4 875 155

9

00:09:17

2,6%

kontakt24.tvn.pl

471 748

2 638 075

5

00:07:04

2,4%

tvnstyle.pl

118 800

884 220

7

00:06:48

0,6%

Źródło: Megapanel PBI/Gemius

Pozostałe informacje

Natalia Hatalska kolejnym gościem specjalnym konferencji tv day

20.03.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje w Warszawie III edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Kolejnym potwierdzonym gościem specjalnym jest jedna z najbardziej uznanych i wpływowych analityków trendów na polskim rynku – Natalia Hatalska. więcej

TVN testuje technologię HbbTV

07.03.2019  |
25 lutego stacja TVN uruchomiła na swoim głównym kanale testową aplikację telewizji hybrydowej. W ramach tej usługi widzowie korzystający z naziemnej telewizji otrzymują dodatkowe treści takie jak: rozszerzony program telewizyjny czy interaktywne sondy powiązane z aktualnie emitowanymi programami. Platforma powstała przy współpracy z Emitel - operatorem naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej. więcej

Konferencja tv day: 3 edycja. 3 oblicza telewizji. 3 gości specjalnych!

25.02.2019  |
W środę, 27 marca, Biuro Reklamy TVN Media organizuje trzecią edycję konferencji tv day, międzynarodowego wydarzenia poświęconego roli telewizji we współczesnym świecie komunikacji marketingowej. Na scenie w Warszawie staną światowej sławy eksperci: Andrew Davis, Jenni Romaniuk oraz Karen Nelson-Field. więcej
12345 ...66 Następne
Przejdź do:/66