Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

Fantastyczny marzec dla TVN! Antena główna liderem w grupie komercyjnej 16-49

Data publikacji: 3 kwietnia 2018 Data aktualizacji: 3 kwietnia 2018 RSS
W marcu TVN był liderem rynku we wszystkich najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grupach docelowych. Antena główna wygrała z konkurencją w grupie 16-49, w widowni komercyjnej z dużych miast, w tym także wśród osób o wysokich dochodach. Co więcej, kanały tematyczne Grupy TVN nieustannie zwiększają swoją popularność.

Stacja TVN była w marcu najchętniej oglądaną telewizją w grupie komercyjnej 16-49, zarówno w ujęciu całodobowym (SHR: 13%), jak i w godzinach wieczornych (SHR: 14,7% w godz. 18:00-23:00; SHR: 15,4% w godz. 19:00-23:00). TVN był także numerem jeden w godzinach 19:00-23:00 w grupie ogólnej 4+ (SHR: 12,4%). Antena główna prowadziła w wynikach oglądalności również wśród widzów w wieku 16-49 z dużych miast (m>100 tys. mieszkańców) oraz wśród wielkomiejskiej widowni komercyjnej o wysokich dochodach.

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w marcu 2018 r.



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

10,80%

7,29%

6,23%

6,46%

TVP2

8,21%

6,92%

5,94%

4,87%

Polsat

10,79%

11,90%

12,42%

9,83%

TVN

9,77%

12,96%

15,29%

15,38%

18:00 – 23:00

TVP1

12,68%

8,71%

7,50%

7,62%

TVP2

9,60%

8,21%

6,43%

5,83%

Polsat

11,42%

12,85%

13,31%

11,48%

TVN

11,92%

14,69%

17,73%

17,11%

19:00 – 23:00

TVP1

11,77%

8,15%

6,99%

7,45%

TVP2

10,32%

8,96%

6,98%

6,21%

Polsat

11,05%

12,18%

12,81%

11,30%

TVN

12,35%

15,43%

18,92%

18,40%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Do najchętniej oglądanych propozycji TVN w marcu należały programy kulinarne i rozrywkowe. „Kuchenne Rewolucje” obejrzało aż 2,6 mln widzów, co dało 25,6% udziału w grupie 16-49. „MasterChef Junior” również cieszył się popularnością – jego widownia sięgała 2,2 mln widzów, a udział do 18,8% w 16-49. „Milionerzy” przyciągnęli przed telewizory 2,7 mln widzów, a maksymalny udział show w rynku wyniósł 20,6% w 16-49.

Cieszy nas tak dobry start wiosennej ramówki. Po raz kolejny postawiliśmy na sprawdzone formaty: «Kuchenne Rewolucje», «MasterChef Juniora» oraz «Milionerów» i to spotkało się z entuzjazmem widzów. Nasze nowości również zdobyły pokaźne grono fanów. Pierwszy odcinek zmagań małżeństwa Majdanów śledziło ponad milion osób. «Hipnoza» przyciągnęła prawie 1,7 mln widzów. Są to odważne pomysły, programy kontrowersyjne, budzące emocje. Ale taka właśnie powinna być telewizja – niepowtarzalna, ekscytująca, przesuwająca granice” – mówi Edward Miszczak, Dyrektor Programowy Grupy TVN.

Seriale TVN także cieszą się dużą popularnością wśród polskiej widowni. Drugi sezon „Diagnozy” regularnie ogląda ponad 2 mln widzów, co przekłada się na 17,1% udziału w rynku. „Na Wspólnej” natomiast śledzi prawie 2,2 mln fanów (SHR 16-49: 16,8%).

„Fakty” są nadal najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w kraju, przyciągając ponad 3,4 mln widzów. Maksymalny udział programu w rynku wyniósł 24,6% w grupie komercyjnej 16-49.

Łącznie, w marcu, portfolio Grupy TVN uzyskało 24,6% udziału w rynku w ujęciu całodobowym, dając firmie pozycję lidera w grupie 16-49. Podobnie wysokie wyniki Grupa osiągnęła w porach największej oglądalności telewizji – 24,9% udziału w  godz. 18:00-23:00 oraz ponad 25,7% udziału w godz. 19:00-23:00. Rekordowy SHR (32,6%) Grupa TVN osiągnęła w godz. 19:00-23:00 wśród wielkomiejskiej grupy komercyjnej o wysokich dochodach.

 

Udział Grupy TVN w najważniejszych grupach docelowych w marcu 2018 r.



16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

grupa TVP

21,29%

18,01%

17,19%

grupa POLSAT

23,52%

21,53%

16,82%

grupa TVN

24,55%

27,59%

31,20%

18:00 - 23:00

grupa TVP

22,93%

19,46%

18,79%

grupa POLSAT

24,47%

22,39%

18,04%

grupa TVN

24,91%

28,74%

31,44%

19:00 - 23:00

grupa TVP

22,95%

19,41%

18,78%

grupa POLSAT

24,20%

22,13%

18,05%

grupa TVN

25,69%

29,84%

32,56%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Czołowy kanał kulinarny w Polsce, Food Network, odnotował najlepszy miesiąc w swojej historii, osiągając niemal 0,2% udziału w grupie ogólnej oraz prawie 0,3% w widowni 16-49. Podobny rekord pobiła stacja TVN Turbo (SHR: 0,6% w 4+). Świetnie radziła sobie także TVN7, której oglądalność wzrosła o 6% rok do roku (grupa 4+; SHR: 3,2%). TVN24, najpopularniejsza polska stacja informacyjna, również odnotowała wysoki SHR w grupie ogólnej – 3,7%. Z sympatią widzów spotkała się wiosenna ramówka TTV, której udziały wzrosły do ponad 2% w grupie +4 oraz do 2,7% wśród widowni komercyjnej 16-49.

Pozostałe informacje

Kanał Red Carpet TV w ofercie TVN Media od lutego 2019

10.01.2019  |
TVN Media Sp. z o.o. podpisała umowę o sprzedaży czasu reklamowego z Red Carpet Media Group Sp. z o.o., nadawcą kanału Red Carpet TV. Od 1 lutego 2019 br. TVN Media, pod marką Premium TV, będzie reprezentować stację w zakresie sprzedaży i planowania czasu reklamowego. więcej

Rekordowy rok TTV

08.01.2019  |
Rekordowa passa telewizji TTV trwa. W mijającym roku stacja zanotowała duży wzrost oglądalności w grupie 4+ i 16 – 49, a w środę 2 stycznia 2019 zanotowała najwyższy dzienny wynik w historii w grupie komercyjnej. więcej

Kolejny fantastyczny miesiąc dla TVN i Discovery Polska

03.01.2019  |
W grudniu 2018 r. stacja TVN po raz kolejny była najchętniej oglądaną telewizją w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grupach docelowych. Cała Grupa TVN i Discovery Polska także utrzymała pozycję lidera polskiego rynku. więcej
12345 ...64 Następne
Przejdź do:/64