Richard Hammond podsumuje swoje dotychczasowe spotkania z gigantyczną inżynierią: statkami, samolotami i budynkami - odkryje, że wbrew pozorom te wszystkie zróżnicowane konstrukcje bardzo wiele łączy.
Po zapoznaniu się z niektórymi z największych konstrukcji na świecie przekonał się, jak wiele z nich opiera się na automatyzacji. Przykładem jest port w Rotterdamie i największa na świecie fabryka samochodów, wykorzystująca armię robotów do produkcji. Richard dostrzeże, jak dużo z elementów większych układów trzeba produkować na specjalne zamówienie. Nie możemy po prostu kupić czegoś z półki, ponieważ wielka inżynieria oznacza indywidualne potrzeby, od najmniejszych maszyn, unikalnych narzędzi po ogromne, specjalnie zbudowane konstrukcje wykorzystywane do obsługi największego samolotu w siłach powietrznych USA. Jak więc gigantyczna zapora powstrzymuje 220 milionów ton wody, jak najwyższy budynek na świecie wytrzymuje siłę wiatru pustyni i jak najdłuższy tunel kolejowy na świecie może przebić się przez skały dwa kilometry pod Alpami?
Na antenie TVN Turbo, we wtorek, o godz. 23:00
Po zapoznaniu się z niektórymi z największych konstrukcji na świecie przekonał się, jak wiele z nich opiera się na automatyzacji. Przykładem jest port w Rotterdamie i największa na świecie fabryka samochodów, wykorzystująca armię robotów do produkcji. Richard dostrzeże, jak dużo z elementów większych układów trzeba produkować na specjalne zamówienie. Nie możemy po prostu kupić czegoś z półki, ponieważ wielka inżynieria oznacza indywidualne potrzeby, od najmniejszych maszyn, unikalnych narzędzi po ogromne, specjalnie zbudowane konstrukcje wykorzystywane do obsługi największego samolotu w siłach powietrznych USA. Jak więc gigantyczna zapora powstrzymuje 220 milionów ton wody, jak najwyższy budynek na świecie wytrzymuje siłę wiatru pustyni i jak najdłuższy tunel kolejowy na świecie może przebić się przez skały dwa kilometry pod Alpami?
Na antenie TVN Turbo, we wtorek, o godz. 23:00