Wiosną przyszłego roku stacja TTV rozpocznie emisję serii „Kto to kupi?”. To polska wersja brytyjskiego formatu, w którym twórcy niecodziennych gadżetów i wynalazków będą walczyć o możliwość wprowadzenia ich produktu do szerokiej dystrybucji. Zdjęcia do 10 odcinków rozpoczną się w styczniu w Alwerni pod Krakowem.
- W tym programie zwykła sprzedaż produktu zmienia się w prawdziwe show – komentuje Lidia Kazen, dyrektor programowa TTV. – Zależało nam, aby postawić na wynalazki, które ułatwić mogą życie codzienne. Jednak sam pomysł nie wystarczy. Każdy uczestnik ma szansę na kontrakt z dystrybutorem, ale tylko wtedy, jeśli przed publicznością i jury będzie potrafił zamienić się w doskonałego sprzedawcę – dodaje Kazen.
Zgodnie z regułami serii, uczestnicy będą mieli tylko półtorej minuty – czas, który według psychologów określa, czy decydujemy się wydać pieniądze – aby przekonać 100 osób na widowni, by kupili ich gadżet. Podczas każdego występu publiczność, której produkt się spodoba, sygnalizuje chęć zakupu. Jeśli tak się nie stanie, kolejny uczestnik dostaje szansę. W przypadku, kiedy chociaż jedna osoba kupi gadżet, wynalazca ma szansę powiększyć swoje zamówienie i sprzedać swój pomysł trzem inwestorom zasiadającym w jury.
Emisja serii „Kto to kupi?” planowana jest na wiosnę 2020 roku. Jest to kolejny format stacji zakupiony od All3Media International, brytyjskiego dystrybutora programów i formatów telewizyjnych. Oryginalna wersja programu została stworzona i wyprodukowana dla Channel 4 przez Studio Lambert.
Za produkcję polskiej wersji odpowiada firma Gplus Production. Aktualnie trwają castingi, zgłoszenia można wysyłać poprzez stronę producenta: www.kto-to-kupi.pl .
