W 2022 roku Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym w Polsce! Minione 12 miesięcy to także dalszy rozwój oferty sportowej TVN Warner Bros. Discovery, w tym na antenach otwartych.
Podsumowanie takiego roku to czysta przyjemność, bo pozwala zobaczyć, że stale się rozwijamy. Na bardzo konkurencyjnym rynku płatnych telewizji sportowych Eurosport 1 jest od lat kanałem pierwszego wyboru dla widzów, a to największa nagroda i zarazem motywacja na przyszłość dla całego naszego zespołu
powiedziała Dorota Żurkowska, Dyrektor Eurosportu w Polsce i Członek Zarządu TVN Warner Bros. Discovery.
Przez ostatnie 12 miesięcy Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym w Polsce zarówno w grupie A4+, jak i A16-49. W 2022 transmisje sportowe w Eurosporcie 1 przyciągnęły w sumie aż 13,7 mln widzów, najwięcej spośród płatnych kanałów sportowych, co oznacza 6% (756 tys.) wzrostu w stosunku do roku ubiegłego. Udział stacji w rynku wyniósł 0,64% (A4+) i 0,35% (A16-49). W kategorii płatnych kanałów sportowych udział Eurosportu 1 wyniósł aż 28,5%. Jednocześnie Eurosport 2 był w ubiegłym roku czwartym najpopularniejszym płatnym kanałem sportowym w Polsce.
Udział w rynku płatnych kanałów sportowych w 2022 roku:
Pozycja | Kanał | SHR 4+ 2021 | SHR 4+ 2022 | Różnica |
1 | Eurosport 1 | 0,62 | 0,64 | 4% |
2 | Polsat Sport | 0,51 | 0,59 | 16% |
3 | Eleven Sports 1 | 0,14 | 0,16 | 16% |
4 | Eurosport 2 | 0,13 | 0,16 | 23% |
5 | Canal+ Sport | 0,14 | 0,16 | 10% |
Pozycja | Kanał | Zasięg 2021 | Zasięg 2022 | Różnica |
1 | Eurosport | 13 mln | 13,7 mln | 6% |
2 | Polsat Sport | 11,7 mln | 12,3 mln | 5% |
3 | Eurosport 2 | 9,6 mln | 10,6 mln | 10% |
4 | Polsat Sport Extra | 8,7 mln | 9,9 mln | 14% |
5 | Polsat Games | 7,6 mln | 8,7 mln | 14% |
W 2022 roku Eurosport 1 oraz kanały TVN Warner Bros. Discovery zanotowały kilka rekordowych transmisji!
Skok Dawida Kubackiego, który przyniósł mu brązowy medal igrzysk olimpijskich w Pekinie oglądało w Eurosporcie 1 aż 2,2 mln widzów. Kibice z zapartym tchem śledzili również turnieje tenisowego Wielkiego Szlema i wielkie sukcesy Igi Świątek. Finałowe mecze Polki w Roland-Garros i US Open transmitowane były równolegle w TVN i Eurosporcie 1 przynosząc rekordową oglądalność w historii wielkoszlemowych relacji w Polsce. Relacje z obu turniejów cieszyły się na antenach Eurosportu najwyższą oglądalnością w historii.
Wspaniałym osiągnięciem mogą pochwalić się piłkarze ręczni Łomży Industrii Kielce, których finałowe starcie w Lidze Mistrzów w decydujących momentach przyciągnęło do Eurosportu 1 ponad milion widzów. Z kolei Speedway Grand Prix Polski rozegrane na Stadionie Narodowym w Warszawie oglądało w TTV ponad 440 tys. widzów, co było najlepszym od blisko 20 lat wynikiem telewizyjnych relacji z indywidualnych mistrzostw świata na żużlu w Polsce.
To był przełomowy rok, w którym sport szerzej zagościł na ogólnopolskich, bezpłatnych kanałach TVN Warner Bros. Discovery. Sport i emocje, które ze sobą niesie łączą ludzi, a my chcemy, aby naszym transmisjom przyświecała moc wspólnego kibicowania! Dlatego sport zajmuje coraz ważniejsze miejsce także w kanałach otwartych – widzowie mogli oglądać skoki narciarskie i finałowe mecze Igi Świątek w Roland-Garros i US Open w TVN, polskie rundy Speedway Grand Prix w TTV, biegi narciarskie kobiet i niektóre mecze reprezentacji Polski w piłce ręcznej w Metrze. Już niebawem po raz pierwszy w historii TVN będzie transmitować rywalizację podczas mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym. Zapowiada się więc kolejny niesamowicie emocjonujący, sportowy rok
podsumowała Dorota Żurkowska.
Eurosport Extra dostępny w serwisie player.pl to niezrównana oferta dla fanów sportu. Pakiet obejmuje kanały linearne Eurosport 1 i Eurosport 2 oraz dodatkowe ekskluzywne transmisje, równoległe live streamy z najważniejszych wydarzeń, bogatą kolekcję VOD i obszerne archiwum treści sportowych. Użytkownicy Eurosportu Extra zyskują również dostęp do ogromnej biblioteki najlepszych filmów i seriali, tytułów Player Original, programów rozrywkowych, edukacyjnych, treści lifestyle, motoryzacyjnych, kontentu dla dzieci oraz newsów.