TVN Warner Bros. Discovery zainstalowała kolejne 26 paneli fotowoltaicznych na hubie technologicznym spółki. Na dachach dwóch budynków zamontowano w sumie 94 panele, a łączna moc instalacji wynosi 35,5 kW. Wyprodukowana w ten sposób energia już teraz służy spółce do zasilania anten telewizyjnych. Proekologiczna inicjatywa spółki przyczyni się do zredukowania emisji dwutlenku węgla o niemal 30 ton rocznie – czyli tyle, ile pochłonąć musiałby areał około 6 hektarów lasu.
94 moduły fotowoltaiczne zostały zamontowane na dachach dwóch budynków tworzących wspólnie hub technologiczny spółki – 68 paneli znalazło się na budynku przy ul. Augustówka 3, a 26 paneli przy ul. Powsińskiej 4. Instalacja przy ul. Augustówka 3 produkuje prawie 26 kW energii, co przekłada się na redukcję CO2 na poziomie 21,6 ton rocznie. Panele zainstalowane na budynku przy ul. Powsińskiej wyprodukują w skali roku energię na poziomie 9,6 kW i przyczynią się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o 8,2 tony.
„W naszej działalności biznesowej chętnie wdrażamy prośrodowiskowe rozwiązania. Na ekoinwestycje patrzymy długoterminowo – montaż niemal 100 paneli fotowoltaicznych na naszym hubie technologicznym to dobry początek efektywnej strategii dywersyfikacji źródeł energii oraz element naszej szeroko zakrojonej strategii odpowiedzialnego biznesu. W szerokości geograficznej, w której się znajdujemy panele fotowoltaiczne są najbardziej wydajne, jeśli są zamontowane pod kątem około 35-40 stopni. Dokładnie w ten sposób zainstalowaliśmy 68 paneli na budynku przy ul. Augustówka 3, jednak w przypadku budynku przy ul. Powsińskiej nie było to możliwe – nośność dachu nie pozwalała na instalację paneli na specjalnych podkonstrukcjach. Po dokładnej analizie wszystkich za i przeciw zdecydowaliśmy się na montaż większości paneli na południowych ścianach budynku” – mówi Krzysztof Kozłowski, CTO TVN Warner Bros. Discovery.
TVN Warner Bros. Discovery podejmuje szereg innych działań mających na celu ochronę środowiska. Są to m.in.:
· Udział w akcji „Posadzimy.pl”, w ramach której tylko w tym roku zasadzono 2100 drzew, co przełoży się w przyszłości na 2300 m2 lasu.
· Montaż 4 uli na dachu siedziby głównej w Warszawie, w których zamieszkało 80 tysięcy pszczół. Ich liczba w sezonie osiągnęła ponad 240 tysięcy. Zapylają one rośliny w promieniu 3 km.
· Działalność grupy pracowniczej "GreenD", w ramach której pracownicy angażują się na rzecz budowania świadomości dotyczącej środowiska naturalnego, klimatu i ochrony przyrody. Grupa GreenD angażuje się w promocję takich tematów, jak recykling, zero waste, zdrowy styl życia, eko produkty oraz redukcja plastiku. Dzięki grupie „GreenD” wprowadzono w firmie pięciofrakcyjną segregację śmieci, wodę w szklanych butelkach oraz recykling baterii, doprowadzono do zniknięcia jednorazowych plastikowych sztućców, naczyń i pudełek, a także wprowadzono więcej propozycji wegetariańskich w menu pracowniczej stołówki.
PRESS RELEASE IN ENGLISH
TVN Warner Bros. Discovery continues its investment into renewable energy
TVN Warner Bros. Discovery has installed a further 26 Photovoltaic panels on the roof of its techhub in Warsaw, bringing the total to 94 with a capacity of 35.5 kW. The energy they generate isalready being used to power television antennas. The investment will contribute to reducingcarbon dioxide emissions by about 30 tonnes annually – the equivalent of 6 hectares of woodland.
94 PV modules were installed on the roofs of two buildings that make up the company’s technological hub: 68 panels were installed on the building at 3 Augustówka Street, and 26 panels on the building next to 4 Powsińska Street. Both buildings are located opposite Warner Bros. Discovery Warsaw headquarters on Wiertnicza Street.
The installation at 3 Augustówka Street generates nearly 26 kW of energy, which translates into a CO2 reduction by 21.6 tonnes per year. Panels installed on the building on Powsińska Street will generate 9.6 kW of energy a year and contribute to reducing carbon dioxide emissions by 8.2 tonnes.
“We have been eagerly implementing pro-environmental solutions in our business operations. We look at environmental investments in the long term: the installation of nearly 100 PV panels on top of our technological hub is a great start to an effective strategy for diversifying our energy sources and is in line with our overall sustainable business strategy. At our latitude, PV panels are most efficient when fitted at an angle of approximately 35 to 40 degrees. This is precisely how we fitted 68 panels on the building at 3 Augustówka Street. As this was not possible on Powsińska Street - the roof loadcapacity did not allow installation of panels on special supports - after careful consideration wedecided to install most panels on the southern walls of the building,” says Krzysztof Kozłowski, CTO TVN Warner Bros. Discovery.
Other activities of TVN Warner Bros. Discovery in this area include, among others:
- Participation in the Posadzimy.pl campaign, which saw 2,100 trees planted this year alone, creating 2300 square meters of woodland in the future;
- The installation of four beehives on the roof of company headquarters in Warsaw, with 80,000 bees (the number of bees exceeded 240,000 during the season), pollinating plants within a radius of 3 km;
- The activities of employee resource group Green D, whose members are involved in building awareness around climate and nature protection. Thanks to GreenD’s efforts the company has introduced bins for five types of waste, implemented battery recycling and reduced the use of plastic the removal of disposable plastic cutlery, dishes and boxes from the office canteen and encouraging the use of glass bottles. The group has also worked towards including more vegetarian options in the canteen menu.