Relacje na żywo z sezonu sportów zimowych osiągnęły w kanałach TVN Grupa Discovery skumulowany zasięg blisko 23 mln osób! Od listopada do marca Eurosport 1 był liderem wśród kanałów sportowych w Polsce z aż 32-procentowym udziałem w tej kategorii. W trakcie wszystkich weekendowych konkursów Pucharu Świata w skokach narciarskich transmitujący je TVN był zdecydowanie najchętniej oglądaną anteną w kraju.
Jeszcze nigdy sporty zimowe nie zajmowały tak eksponowanego miejsca w naszej grupie. Byliśmy wszędzie tam, gdzie działo się coś ważnego dla polskich kibiców. Pokazywaliśmy rywalizację największych gwiazd i analizowaliśmy ich występy w innowacyjnych i angażujących studiach z udziałem świetnych ekspertów. Zapewniliśmy komentarz na najwyższym poziomie, a także nietuzinkowe rozmowy z bohaterami zimy. Mimo relatywnie małej liczby sukcesów polskich sportowców, kibice cały czas ich wspierali włączając nasze transmisje, co jest dla mnie powodem do ogromnej radości
podkreśliła Dorota Żurkowska, Dyrektor Eurosportu w Polsce i Członek Zarządu TVN Grupa Discovery.
Jednym z największych atutów sportowych relacji w TVN Grupa Discovery są komentatorzy, eksperci i prowadzący studia. W trakcie sezonu zimowego widzowie mogli usłyszeć wielkie gwiazdy polskiego sportu – Justynę Kowalczyk, Tomasza Sikorę i Mariusza Czerkawskiego. Bardzo dobrze odebrane zostały studia przy transmisjach Pucharu Świata w skokach – w TVN prowadzone przez Sebastiana Szczęsnego i Damiana Michałowskiego oraz w Eurosporcie, gdzie gospodarzami byli Michał Korościel i Paweł Kuwik. Stałymi ekspertami, którzy co tydzień barwnie opowiadali o rywalizacji na skoczni, zdradzali tajniki skoków i analizowali najważniejsze wydarzenia byli Magdalena Pałasz, Jakub Kot, Krzysztof Biegun i Wojciech Topór. Programy były pełne merytorycznej wiedzy, pasji do sportu i dobrego humoru. To cechy wyróżniające również komentarz Marka Rudzińskiego i Igora Błachuta.
Najważniejszym wydarzeniem sportowej zimy były igrzyska olimpijskie w Pekinie, które okazały się wielkim sukcesem Eurosportu i TVN Grupa Discovery. Relacje z Zimowych Igrzysk Olimpijskich śledziło ponad 9 milionów widzów. Podczas 17 dni igrzysk anteny Eurosportu osiągnęły 53% udziału w oglądalności kanałów sportowych w Polsce, a Eurosport 1 był w tej kategorii zdecydowanym liderem.
Kontakt dla mediów:
Katarzyna Issat
E-mail: katarzyna_issat@discovery.com
Tel.: + 48 516 444 149
Jakub Żychliński
E-mail: jakub_zychlinski@discovery.com
Tel.: + 48 532 216 720
O TVN Grupa Discovery
TVN Grupa Discovery to czołowy nadawca telewizyjny w Polsce, należący do wiodącego globalnego koncernu mediowego Discovery, którego programy od wielu lat informują, inspirują i bawią widzów na całym świecie. Każdego roku Discovery dostarcza ponad 8000 godzin oryginalnych produkcji, będąc liderem kategorii w popularnych gatunkach telewizyjnych. Firma dociera do odbiorców w 220 krajach, w 50 językach za pośrednictwem innowacyjnych platform – TV Everywhere (aplikacje GO, Discovery Kids Play), serwisów skierowanych bezpośrednio do konsumenta (Motor Trend OnDemand) oraz kontentu społecznościowego tworzonego przez Group Nine Media. W skład portfolio Discovery wchodzi także marka Eurosportu, która dostarcza najlepszych emocji sportowych oraz jest domem igrzysk olimpijskich w Europie. Więcej informacji na stronie corporate.discovery.com oraz na platformach społecznościowych @DiscoveryInc.
W ofercie TVN Grupa Discovery znajdują się aktualnie 24 kanały telewizyjne, w tym stacje ogólnodostępne oraz portfolio płatne – factualowe, lifestyle’owe, informacyjne, sportowe i filmowe. TVN Grupa Discovery posiada również bogatą ofertę produktów online, m.in. Player – jeden z najpopularniejszych serwisów OTT w Polsce zawierający kanały na żywo oraz programy na żądanie. Do nadawcy należy także TVN Media, jedno z wiodących biur sprzedaży reklam w Polsce. TVN łączy strategiczne partnerstwo z Grupą CANAL+, operatorem czołowej platformy cyfrowej w Polsce.
Więcej informacji o TVN Grupa Discovery na stronie: www.tvn.pl.
O Grupie Eurosport
Należąca do Discovery Grupa Eurosport to największa platforma sportowa w Europie, która dostarcza emocji kibicom i łączy ich wokół największych wydarzeń sportowych. Eurosport łączy fanów i ich sportowych idoli dzięki relacjom nadawanym przez cały rok. Prowadząc transmisje z najważniejszych imprez sportowych: igrzysk olimpijskich, zawodów kolarskich, turniejów wielkoszlemowych i dyscyplin zimowych, kanały Eurosport 1, Eurosport 2 i Eurosportnews docierają do 236 milionów odbiorców w 94 krajach Europy, Azji i Pacyfiku, Afryki i Bliskiego Wschodu. Eurosport.com jest największą w Europie siecią stron internetowych odwiedzaną przez 14,5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Ponadto usługi cyfrowe Eurosportu zapewniają dostęp do największych wydarzeń sportowych o każdej porze i na dowolnym urządzeniu w 52 krajach. Discovery Sports Events specjalizuje się w zarządzaniu międzynarodowymi imprezami sportowymi i ich promocji. Więcej informacji: corporate.eurosport.com