Media w sytuacji wojny mają do spełnienia bardzo ważną i odpowiedzialną rolę – musimy nie tylko przeciwdziałać potężnej broni, jaką jest dezinformacja, ale także edukować i angażować społeczeństwo do pomocy wszystkim potrzebującym. Robimy to od początku konfliktu w Ukrainie, a teraz jako TVN Grupa Discovery chcemy także uświadamiać, że wsparcie okazywane uchodźcom i osobom cierpiącym z powodu wojny w Ukrainie musi mieć charakter profesjonalny i długofalowy. Dlatego też podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu szerokiej współpracy z Polską Akcją Humanitarną, która ma 30-letnie doświadczenie w niesieniu pomocy humanitarnej osobom dotkniętym skutkami konfliktów zbrojnych. Jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych organizacji pożytku publicznego w Polsce, w pełni transparentna w działaniu, której bliskie są wartości humanitaryzmu i niezależności. Polska Akcja Humanitarna już od samego początku wojny w 2014 roku prowadzi stałą misję w Ukrainie. Głęboko wierzymy, że intensywne działania pomocowe Polskiej Akcji Humanitarnej – oparte na ogromnej wiedzy całego zespołu pracowników i zaangażowaniu wolontariuszy – będą kluczowe dla poprawy bytu uchodźców z Ukrainy.
– podkreśla Dorota Żurkowska, członek zarządu TVN Grupa Discovery.
Sytuacja w Ukrainie jest bardzo dynamiczna – na bieżąco monitorujemy potrzeby na miejscu. Dzięki współpracy z TVN Grupa Discovery informacje o naszych działaniach i sposobach na przekazanie datku dla PAH dotrą do jeszcze większej grupy odbiorców. Możliwości niesienia pomocy humanitarnej zawsze zależą od wsparcia darczyńców – za pieniądze ze zbiórki dostarczać będziemy m.in. pomoc w konwojach do Ukrainy, zaopatrzymy nasze punkty interwencyjne na granicy, a także sfinansujemy wsparcie psychologiczne dla osób, które musiały uciekać ze swoich domów. Zespoły PAH są w tej chwili terenie i intensywnie pracują.
– powiedział Rafał Grzelewski, szef zespołu Komunikacji i Fundraisingu Polskiej Akcji Humanitarnej.