W ciągu pierwszych 10 dni Zimowych Igrzysk Olimpijskich najważniejsze wydarzenie sportowe świata oglądało na antenach Eurosportu ponad 6,35 mln widzów! Od początku rywalizacji w Pekinie oglądalność Eurosportu 1 i Eurosportu 2 jest wyższa niż wszystkich pozostałych kanałów sportowych w Polsce łącznie.

fot. Eurosport
Eurosport 1 jest w analizowanym okresie najchętniej oglądanym kanałem sportowym w Polsce. Piątkowa transmisja kwalifikacji na skoczni dużej w Eurosporcie była najchętniej oglądaną relacją sportową tego dnia w Polsce. Podobnie było w czwartek podczas transmisji z łyżwiarstwa szybkiego. Wśród dyscyplin o najwyższej oglądalności są także biathlon i biegi narciarskie. Najwyższą widownię zgromadził konkurs olimpijski na skoczni normalnej. Końcówkę drugiej serii i skok po medal Dawida Kubackiego śledziło w Eurosporcie 1 aż 2,2 mln osób, przy średniej oglądalności na poziomie 1,7 mln.
Najbardziej kompleksowe relacje z Zimowych Igrzysk Olimpijskich dostępne są w serwisie player.pl, w którym fani sportu mogą śledzić każdy moment igrzysk na żywo i na żądanie. W ciągu pierwszych dziesięciu dni igrzysk użytkownicy Playera odtworzyli aż 400 tys. godzin relacji!
Wszystkie najważniejsze wydarzenia igrzysk między transmisjami oraz w codziennym programie „Stefa Medalowa” analizują eksperci Eurosportu, w tym Justyna Kowalczyk, Katarzyna Woźniak, Magdalena Pałasz, Katarzyna Woźniak, Jakub Kot, Krzysztof Biegun, Tomasz Sikora, Marcin Szafrański i Mariusz Czerkawski. Studio pozwala widzom przenieść się do kurortu na szczycie gór, gdzie wraz z plejadą ekspertów mogą zanurzyć się olimpijskiej rywalizacji.
W drugim tygodniu igrzysk widzowie będą mogli obejrzeć między innymi rywalizację solistek w łyżwiarstwie figurowym, sztafety i biegi masowe w biathlonie, decydujące mecze turnieju hokejowego, łyżwiarstwo szybkie, biegi narciarskie, short track i kombinację norweską.
Kontakt dla mediów:
Katarzyna Issat
E-mail: katarzyna_issat@discovery.com
Tel.: + 48 516 444 149
Jakub Żychliński
E-mail: jakub_zychlinski@discovery.com
Tel.: + 48 532 216 720
O TVN Grupa Discovery
TVN Grupa Discovery to czołowy nadawca telewizyjny w Polsce, należący do wiodącego globalnego koncernu mediowego Discovery, którego programy od wielu lat informują, inspirują i bawią widzów na całym świecie. Każdego roku Discovery dostarcza ponad 8000 godzin oryginalnych produkcji, będąc liderem kategorii w popularnych gatunkach telewizyjnych. Firma dociera do odbiorców w 220 krajach, w 50 językach za pośrednictwem innowacyjnych platform – TV Everywhere (aplikacje GO, Discovery Kids Play), serwisów skierowanych bezpośrednio do konsumenta (Motor Trend OnDemand) oraz kontentu społecznościowego tworzonego przez Group Nine Media. W skład portfolio Discovery wchodzi także marka Eurosportu, która dostarcza najlepszych emocji sportowych oraz jest domem igrzysk olimpijskich w Europie. Więcej informacji na stronie corporate.discovery.com oraz na platformach społecznościowych @DiscoveryInc.
W ofercie TVN Grupa Discovery znajdują się aktualnie 24 kanały telewizyjne, w tym stacje ogólnodostępne oraz portfolio płatne – factualowe, lifestyle’owe, informacyjne, sportowe i filmowe. TVN Grupa Discovery posiada również bogatą ofertę produktów online, m.in. Player – jeden z najpopularniejszych serwisów OTT w Polsce zawierający kanały na żywo oraz programy na żądanie. Do nadawcy należy także TVN Media, jedno z wiodących biur sprzedaży reklam w Polsce. TVN łączy strategiczne partnerstwo z Grupą CANAL+, operatorem czołowej platformy cyfrowej w Polsce.
Więcej informacji o TVN Grupa Discovery na stronie: www.tvn.pl.
O Grupie Eurosport
Należąca do Discovery Grupa Eurosport to największa platforma sportowa w Europie, która dostarcza emocji kibicom i łączy ich wokół największych wydarzeń sportowych. Eurosport łączy fanów i ich sportowych idoli dzięki relacjom nadawanym przez cały rok. Prowadząc transmisje z najważniejszych imprez sportowych: igrzysk olimpijskich, zawodów kolarskich, turniejów wielkoszlemowych i dyscyplin zimowych, kanały Eurosport 1, Eurosport 2 i Eurosportnews docierają do 236 milionów odbiorców w 94 krajach Europy, Azji i Pacyfiku, Afryki i Bliskiego Wschodu. Eurosport.com jest największą w Europie siecią stron internetowych odwiedzaną przez 14,5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Ponadto usługi cyfrowe Eurosportu zapewniają dostęp do największych wydarzeń sportowych o każdej porze i na dowolnym urządzeniu w 52 krajach. Discovery Sport Events specjalizuje się w zarządzaniu międzynarodowymi imprezami sportowymi i ich promocji. Więcej informacji: corporate.eurosport.com
Sportowa zima w TVN Grupa Discovery
Dzięki kolejnym inwestycjom TVN Grupa Discovery rozwija ofertę dla widzów o jedno z najważniejszych praw sportowych w Polsce. Skoki narciarskie – ukochana dyscyplina sportowa Polaków – transmitowane są w TVN, Eurosporcie 1 i serwisie player.pl. To jeden z filarów zimowej oferty sportowej Grupy w Polsce, której perłą w koronie są Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022.