W styczniu 2022 roku Eurosport 1 był najchętniej oglądalnym kanałem sportowym w Polsce. Transmisje z pasjonujących wydarzeń sportowych na czele ze skokami narciarskimi, Australian Open i mistrzostwami Europy w piłce ręcznej przyciągnęły miliony widzów, dzięki czemu oba kanały Eurosport 1 i Eurosport 2 osiągnęły najwyższe miesięczne udziały w rynku w swojej historii!
Eurosport 1 osiągnął w styczniu średni udział w rynku na poziomie 1,27%, zaś Eurosport 2 na poziomie 0,27%, co jest najlepszym wynikiem w historii kanałów. Ponadto Eurosport 2 może się poszczycić najwyższym wzrostem oglądalności wśród kanałów sportowych w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku – aż o 102%.
To był niesamowity miesiąc wypełniony transmisjami. Mamy w ofercie prawa do wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie i cały czas wzmacniamy portfolio. Nasze transmisje przyciągają widzów dzięki wspaniałym sportowym emocjom oraz nowoczesnej oprawie, innowacyjnym studiom i najwyższej klasy ekspertom i komentatorom. Jestem pewna, że przekona się o tym każdy, kto włączy Eurosportu w lutym i będzie wraz z nami śledził Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie
podkreśliła Dorota Żurkowska, Dyrektor Eurosportu w Polsce.
Dużym sukcesem okazały się również transmisje mistrzostw Europy w piłce ręcznej mężczyzn. Mecze reprezentacji Polski oglądało średnio blisko 360 tys. osób.
Eurosport od lat oferuje niezrównane relacje z sezonu zimowego, w tym transmisje ukochanej dyscypliny sportowej Polaków, czyli skoków narciarskich. Stacja pokazuje na żywo kwalifikacje i konkursy Pucharu Świata, w trakcie których regularnie zajmuje pierwsze miejsce pod względem oglądalności wśród kanałów płatnych.
Już 4 lutego w Pekinie rozpoczną się Zimowe Igrzyska Olimpijskie. Największe wydarzenie sportowe świata będzie transmitowane w Eurosporcie 1 i 2, trzech kanałach dodatkowych i kanale 4K, a każdy moment igrzysk pokaże na żywo i na żądanie serwis player.pl.
Styczeń 2022, SHR A4+
Life+VOSDAL
Pozycja | Kanał | 2021 | 2022 | Różnica % rok do roku |
1 | Eurosport 1 | 1,18 | 1,27 | 8% |
2 | TVP Sport | 0,95 | 0,50 | -47% |
3 | Polsat Sport | 0,33 | 0,33 | 1% |
4 | Eurosport 2 | 0,13 | 0,27 | 102% |
5 | Eleven Sports 1 | 0,17 | 0,10 | -43% |
Kontakt dla mediów:
Katarzyna Issat
E-mail: katarzyna_issat@discovery.com
Tel.: + 48 516 444 149
Jakub Żychliński
E-mail: jakub_zychlinski@discovery.com
Tel.: + 48 532 216 720
O TVN Grupa Discovery
TVN Grupa Discovery to czołowy nadawca telewizyjny w Polsce, należący do wiodącego globalnego koncernu mediowego Discovery, którego programy od wielu lat informują, inspirują i bawią widzów na całym świecie. Każdego roku Discovery dostarcza ponad 8000 godzin oryginalnych produkcji, będąc liderem kategorii w popularnych gatunkach telewizyjnych. Firma dociera do odbiorców w 220 krajach, w 50 językach za pośrednictwem innowacyjnych platform – TV Everywhere (aplikacje GO, Discovery Kids Play), serwisów skierowanych bezpośrednio do konsumenta (Motor Trend OnDemand) oraz kontentu społecznościowego tworzonego przez Group Nine Media. W skład portfolio Discovery wchodzi także marka Eurosportu, która dostarcza najlepszych emocji sportowych oraz jest domem igrzysk olimpijskich w Europie. Więcej informacji na stronie corporate.discovery.com oraz na platformach społecznościowych @DiscoveryInc.
W ofercie TVN Grupa Discovery znajdują się aktualnie 24 kanały telewizyjne, w tym stacje ogólnodostępne oraz portfolio płatne – factualowe, lifestyle’owe, informacyjne, sportowe i filmowe. TVN Grupa Discovery posiada również bogatą ofertę produktów online, m.in. Player – jeden z najpopularniejszych serwisów OTT w Polsce zawierający kanały na żywo oraz programy na żądanie. Do nadawcy należy także TVN Media, jedno z wiodących biur sprzedaży reklam w Polsce. TVN łączy strategiczne partnerstwo z Grupą CANAL+, operatorem czołowej platformy cyfrowej w Polsce.
Więcej informacji o TVN Grupa Discovery na stronie: www.tvn.pl.
O Grupie Eurosport
Należąca do Discovery Grupa Eurosport to największa platforma sportowa w Europie, która dostarcza emocji kibicom i łączy ich wokół największych wydarzeń sportowych. Eurosport łączy fanów i ich sportowych idoli dzięki relacjom nadawanym przez cały rok. Prowadząc transmisje z najważniejszych imprez sportowych: igrzysk olimpijskich, zawodów kolarskich, turniejów wielkoszlemowych i dyscyplin zimowych, kanały Eurosport 1, Eurosport 2 i Eurosportnews docierają do 236 milionów odbiorców w 94 krajach Europy, Azji i Pacyfiku, Afryki i Bliskiego Wschodu. Eurosport.com jest największą w Europie siecią stron internetowych odwiedzaną przez 14,5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Ponadto usługi cyfrowe Eurosportu zapewniają dostęp do największych wydarzeń sportowych o każdej porze i na dowolnym urządzeniu w 52 krajach. Discovery Sport Events specjalizuje się w zarządzaniu międzynarodowymi imprezami sportowymi i ich promocji. Więcej informacji: corporate.eurosport.com
Sportowa zima w TVN Grupa Discovery
Dzięki kolejnym inwestycjom TVN Grupa Discovery rozwija ofertę dla widzów o jedno z najważniejszych praw sportowych w Polsce. Skoki narciarskie – ukochana dyscyplina sportowa Polaków – transmitowane są w TVN, Eurosporcie 1 i serwisie player.pl. To jeden z filarów zimowej oferty sportowej Grupy w Polsce, której perłą w koronie są Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022.