Zakończone w niedzielę Igrzyska Olimpijskie Tokio 2020 to wielki sukces Eurosportu i serwisu player.pl! Przez ponad dwa tygodnie miliony widzów śledziły najważniejsze wydarzenie sportowe świata w Eurosporcie 1, Eurosporcie 2, siedmiu kanałach dodatkowych, kanale 4K oraz – w całości – w Playerze! Przez cały czas igrzysk Eurosport 1 był najpopularniejszym płatnym kanałem sportowym w Polsce. Discovery posiada pełne prawa do dwóch kolejnych igrzysk – Pekin 2022 i Paryż 2024.
w trakcie igrzysk
• 27% lepsza średnia oglądalność i 53% wyższy udział w rynku niż podczas
Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pyeongchang 2018*
• Siatkarski mecz Polska – Francja z najwyższą oglądalnością na poziomie
ponad 623 tys. widzów
• 17 mln. widzów skumulowanego zasięgu relacji w monitorowanych kanałachlinearnych Eurosportu i audycji towarzyszących w pozostałych kanałach grupy
• 3500 godzin transmisji z Tokio w Eurosporcie 1, Eurosporcie 2, siedmiu kanałach dodatkowych, kanale 4K i w Playerze
• Około 1500 godzin z polskim komentarzem przy nawet kilkunastu
wydarzeniach komentowanych jednocześnie
• Ponad 230 mln. odsłon, 110 mln. odtworzeń wideo i 2.3 mln. interakcji w mediach społecznościowych
Eurosport zaangażował kibiców na niespotykaną dotąd skalę w mediach społecznościowych. Na profilach stacji na Facebooku, Twitterze, Instagramie oraz YouTubie tylko w trakcie igrzysk opublikowano ponad 3.2 tys wpisów, które wygenerowały 230 mln odsłon i ponad 2.3 mln polubień i interakcji. Materiały wideo miały 110 mln odtworzeń, a wszystkie publikowane treści zachęcały do dyskusji. Posty tylko z Facebooka i Twittera Eurosportu udostępniono blisko 120 tys razy i skomentowano 160 tys razy.
To były pierwsze igrzyska pokazane na taką skalę i w taki sposób! Na platformach Eurosportu i TVN Grupa Discovery pokazaliśmy aż 3500 godzin transmisji, komentując jednocześnie po polsku nawet kilkanaście wydarzeń. Daliśmy widzom pełny wybór i dotarliśmy do milionów osób, dostarczając im niezapomnianych emocji oraz opowiadając inspirujące, olimpijskie historie w naszych dwóch głównych stacjach, kanałach dodatkowych i Playerze. Wydarzenia z Tokio relacjonowały też TVN24, TVN i TTV. Jednocześnie, na stronach internetowych i w mediach społecznościowych całej grupy prowadziliśmy na bieżąco serwisy informacyjne. Pokazaliśmy, jak mogą wyglądać transmisje z najważniejszych wydarzeń sportowych świata! Żadne inne medium w Polsce nie oferowało tak pełnych i angażujących relacji. Z niecierpliwością czekamy teraz na Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022. Przygotowania już w toku!"
- mówi Dorota Żurkowska-Bytner, Dyrektor Eurosportu w Polsce.
* Dane: Nielsen Audience Measurement, 4+, TSV+2, 02:00-25:59; 23.07-08.08.2021