W pierwszym kwartale tego roku TVN Grupa Discovery była liderem polskiego rynku telewizyjnego. Odnosi również bezprecedensowe sukcesy w obszarze digital. Stacja TVN była najchętniej wybieranym kanałem telewizyjnym w tym okresie, a TVN7 – która w zeszłym roku weszła do grona Big5 – jako jedyna w swoim segmencie zaliczyła rekordowe wzrosty oglądalności. TVN24 od lat utrzymuje pozycję numer jeden wśród kanałów informacyjnych.
Wiodąca pozycja kanałów TVN Grupa Discovery
Stacja | Marzec 2021 |
TVN | 9,74% |
Polsat | 9,48% |
TVP1 | 5,40% |
TVP2 | 6,59% |
TVN7 | 5,10% |
Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL, źródło: Nielsen Audience Measurement
Stacja | Q1 2021 |
TVN | 9,32% |
Polsat | 9,31% |
TVP1 | 6,00% |
TVP2 | 6,37% |
TVN7 | 4,69% |
Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL, źródło: Nielsen Audience Measurement
Widzowie ciągle najchętniej wybierają naszą główną antenę, bo wiedzą, że tu znajdą najciekawsze i najbardziej angażujące historie, autentyczne emocje oraz ulubionych bohaterów i dziennikarzy informacyjnych. Ten kanał ma swoją silną pozycję i to się nie zmienia. Z kolei sprint jaki wykonała w ostatnim czasie Siódemka jest naprawdę imponujący. Biorąc pod uwagę dzisiejsze tendencje na rynku telewizyjnym każdy wzrost można uznać za sukces, ale kilkunastoprocentowy skok Siódemki w porównaniu do zeszłego roku cieszy nas ogromnie. W połączeniu z popularnością siódemkowych formatów w onlinie mamy jeszcze większe powody do satysfakcji.
– powiedział Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.
Marzec 2021 | TVN Grupa Discovery | 26,39% |
Grupa Polsat | 25,20% | |
Grupa TVP | 18,94% | |
1Q 2021 | TVN Grupa Discovery | 25,80% |
Grupa Polsat | 24,63% | |
Grupa TVP | 19,42% |
Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL, źródło: Nielsen Audience Measurement
Imponujący wzrost biznesu digital TVN Grupa Discovery
Obserwujemy światowe trendy i jesteśmy wszędzie tam, gdzie widzowie szukają dziś treści. Poza od lat silną pozycją na rynku tradycyjnej telewizji niezwykle szybko rośniemy dziś w obszarze digital. Sukces i siła Playera leżą w konsekwentnej strategii rozwoju produkcji własnych oraz szeregu odważnych decyzji. Przez ostatnie lata znacznie powiększyliśmy kolekcję seriali Player Original. Systematycznie dodajemy nowe formaty discovery+ Originals, specjalnie skrojone pod gusta fanów filmów dokumentalnych i programów „real-life entertainment”. Zdecydowaliśmy się na online’ową premierę „Listów do M.4”, a także staliśmy się serwisem w pełni subskrypcyjnym. Wkroczyliśmy do grona platform premium i planujemy w nim zagościć na stałe. Ogromnie cieszy fakt, że nasza strategia przynosi efekty i uznanie widzów
– powiedział Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający, Player.pl.
Biuro Reklamy TVN Media z najbardziej innowacyjną ofertą na rynku
TVN Media to biuro reklamy, które posiada najszerszą i najbardziej innowacyjną ofertę na rynku. Unikatowe rozwiązania, które oferujemy naszym partnerom pozwalają na efektywne połączenie komunikacji marek w świecie telewizji liniowej i rozwiązań opartych o dystrybucję kontentu w przestrzeni digitalowej. Staramy się odpowiadać na bieżące potrzeby i oczekiwania klientów śledząc najnowsze trendy rynkowe i konsumenckie. Pandemia, wzrost konsumpcji treści online, jeszcze intensywniejsze niż dotychczas zjawisko multiscreeningu bez wątpienia przyspieszają rozwój reklamy digital. Spektakularne wzrosty odnotowuje w ostatnich miesiącach branża e-commerce. Między innymi właśnie na tych obszarach koncentrujemy w ostatnim czasie swoje wysiłki pracując intensywnie nad produktami. Wprowadziliśmy na rynek nowa ofertę VOD - Player AdLite oraz produkty e-commerce opierające się o rozwiązania kontekstowe i kontentowe. Nasze wieloletnie doświadczenie w tworzeniu treści najwyższej jakości sprawia, że to działa.
– powiedział Andrzej Karasowski, dyrektor Premium TV, TVN Grupa Discovery.