Biuro Prasowe
TVN I DISCOVERY POLSKA

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

Grupa TVN na fali sukcesu – antena główna wygrała z konkurencją

TTV, HGTV, TVN Turbo oraz Food Network z rekordowymi wynikami

Data publikacji: 2 maja 2018 Data aktualizacji: 7 maja 2018 RSS
TVN był najchętniej oglądaną telewizją w Polsce w kwietniu br. Antena główna wygrała z konkurencją w niemal każdej grupie docelowej, a kanały Grupy w ujęciu łącznym utrzymały pozycję lidera wśród widowni komercyjnej 16-49, w tym mieszkańców dużych miast i osób o wysokich dochodach. Jednocześnie poszczególne stacje tematyczne TVN pobiły kolejne rekordy popularności.

W kwietniu br. TVN utrzymał pozycję lidera rynku w grupie ogólnej (4+) w godzinach największej oglądalności – SHR: 11,5% w godz. 18:00-23:00; SHR: 11,7% w godz. 19:00-23:00. Stacja była także numerem jeden w najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 – zarówno w ujęciu całodobowym (SHR: 12,3%), jak i w godzinach wieczornych. TVN był również najpopularniejszym kanałem telewizyjnym wśród widzów w wieku 16-49 z dużych miast (m>100 tys. mieszkańców), w tym w grupie osób o wysokich dochodach.

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w kwietniu 2018 r.



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

8,80%

5,41%

4,49%

4,23%

TVP2

8,34%

6,89%

6,04%

5,34%

Polsat

10,47%

11,63%

11,92%

9,99%

TVN

9,44%

12,33%

14,67%

14,06%

18:00 – 23:00

TVP1

11,18%

7,16%

6,08%

5,71%

TVP2

9,77%

8,30%

6,40%

6,20%

Polsat

10,90%

12,69%

12,86%

11,65%

TVN

11,49%

14,16%

16,96%

16,12%

19:00 – 23:00

TVP1

10,85%

7,12%

6,02%

6,07%

TVP2

10,26%

8,90%

6,75%

6,55%

Polsat

10,48%

12,10%

12,40%

11,27%

TVN

11,73%

14,63%

17,89%

17,07%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Kolejny miesiąc z rzędu do najpopularniejszych propozycji TVN należały programy kulinarne i rozrywkowe. „Kuchenne rewolucje” regularnie oglądało 2,5 mln Polaków, co przełożyło się na 26,3-procentowy udział w grupie 16-49. Natomiast „MasterChef Junior” przyciągał przed telewizory przeszło 2 mln widzów, osiągając średnio 18,3% udziału w grupie 16-49. „Milionerzy” byli nadal najchętniej oglądanym teleturniejem w Polsce – najpopularniejszy odcinek obejrzało prawie 2,7 mln osób (SHR 16-49: 19,8%). Wśród produkcji serialowych najwięcej widzów przyciągały „Na Wspólnej” (SHR: 17,1%) i „Diagnoza” (SHR: 16,8%). Ze średnią oglądalnością na poziomie 2,5 mln osób (SHR 16-49: 21,4%), „Fakty” utrzymały w kwietniu pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych.

 

Udział Grupy TVN w najważniejszych grupach docelowych w kwietniu 2018 r.

 



16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

grupa TVP

19,77%

16,90%

16,14%

grupa POLSAT

24,94%

22,47%

17,83%

grupa TVN

24,96%

27,92%

31,51%

18:00 - 23:00

grupa TVP

21,44%

18,16%

17,09%

grupa POLSAT

25,57%

22,91%

18,62%

grupa TVN

25,28%

29,00%

32,69%

19:00 - 23:00

grupa TVP

21,77%

18,22%

17,47%

grupa POLSAT

24,91%

22,30%

18,10%

grupa TVN

25,82%

29,92%

33,41%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

W ujęciu łącznym portfolio Grupy TVN utrzymało pozycję lidera polskiego rynku telewizyjnego,  uzyskując niemal 25% udziału w grupie komercyjnej 16-49. Stacje TTV, HGTV Home & Garden oraz TVN Turbo mogły pochwalić się wysokimi wzrostami oglądalności w porównaniu z rokiem ubiegłym, dzięki czemu odnotowały najlepszy miesiąc w swojej historii. Food Network pobił swój rekord w grupie 16-49.

Telewizja TTV zwiększyła swój udział w rynku o 31,8% w grupie ogólnej 4+ (SHR: 2,24%) oraz o niemal 41% w grupie 16-49 (SHR: 3,03%). 23 kwietnia padł również dzienny rekord oglądalności stacji – 4,7%. Do najchętniej oglądanych programów TTV należały: „Gogglebox przed telewizorem”, „Królowe życia”, „Dżentelmeni i Wieśniacy”,  „Damy i Wieśniaczki” oraz „Zamiana żon”.

Serca widzów podbiła także wiosenna ramówka HGTV Home & Garden. W komercyjnej grupie 16-49 jej udziały wzrosły rok do roku o 25,4% w 16-49 (SHR: 0,74%). W grupie ogólnej 4+ stacja miała podobne sukcesy – SHR na poziomie 0,54%, co oznacza wzrost udziału w rynku o 17,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Najpopularniejszymi propozycjami w ramówce stacji były min.: „Dorota was urządzi”, „Zgłoś remont”, „Polowanie na mieszkanie”, „Domowe rewolucje” i „Polowanie na kuchnie”.

Flagowy kanał Grupy TVN skierowany do mężczyzn, TVN Turbo, także odnotował rekordowe wzrosty oglądalności w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku; dla grupy komercyjnej (16-49) zmiana o 21% (SHR: 1,15)  oraz o 12,3% w grupie 4+ (SHR: 0,64%). Uwagę widzów najbardziej przyciągnęły takie produkcje jak: „Ciężarówką przez Stany”, „Nowy gadżet”, „Wojny samochodowe”, „Megatransporty” i „Zmiana fur”.

Czołowy kanał kulinarny – Food Network – odnotował swój najlepszy miesiąc w historii w grupie komercyjnej 16-49. W kwietniu udział w rynku stacji sięgnął w tej grupie aż 0,28%, co oznacza wzrost o 75% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W grupie ogólnej Food Network może pochwalić się udziałem na poziomie 0,18%. Do najpopularniejszych programów stacji należą: „Kulinarne podróże z Guyem Fierim”, „Makłowicz w drodze”, „Sexy kuchnia Magdy Gessler” oraz „Człowiek kontra jedzenie”.

 


Pozostałe informacje

TVN wygrywa wyścig ramówek w pierwszym tygodniu września

11.09.2018  |
Po pierwszym tygodniu od startu jesiennej ramówki, TVN jest liderem rynku w grupie komercyjnej. Udział stacji w rynku wzrósł o 7% w porównaniu z rokiem ubiegłym. więcej

Kanał E-SPORT w ofercie TVN Media od września 2018

28.08.2018  |
TVN Media Sp. z o.o. podpisał umowę o sprzedaży czasu reklamowego z ASTRO S.A., nadawcą kanału E-SPORT. Od 1 września 2018 br. TVN Media, pod marką Premium TV, będzie reprezentować stację w zakresie sprzedaży i planowania czasu reklamowego. więcej

Cykl #opiniejuroraeffie – druga edycja wspólnego projektu TVN Media oraz stowarzyszenia SAR

27.08.2018  |
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media - partner konkursu i gali Effie Awards 2018 przygotowali kolejną edycję cyklu #opiniejuroraeffie w ramach aktywności związanych z wydarzeniem. Już od poniedziałku, 27 sierpnia przez kolejne 10 tygodni, aż do samej gali, eksperci ze świata marketingu i mediów podzielą się swoimi opiniami na temat wybranych zagadnień, m.in., pułapek współczesnego marketingu, data driven brand buildingu czy mierników efektywności działań marketingowych więcej
12345 ...59 Następne
Przejdź do:/59