Biuro Prasowe

tel. (+48) 22 856 60 60    fax. (+48) 22 856 64 95

Informacje prasowe

Do pobrania
więcej »
Kontakt
Kontakt dla widzów
e-mail: widzowie@tvn.pl
tel. (+48) 22 856 61 61
Biuro Prasowe
e-mail: press@tvn.pl

tel. (+48) 22 856 60 60
fax. (+48) 22 859 65 94
RSS

Fantastyczny marzec dla TVN! Antena główna liderem w grupie komercyjnej 16-49

Data publikacji: 3 kwietnia 2018 Data aktualizacji: 3 kwietnia 2018 RSS
W marcu TVN był liderem rynku we wszystkich najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grupach docelowych. Antena główna wygrała z konkurencją w grupie 16-49, w widowni komercyjnej z dużych miast, w tym także wśród osób o wysokich dochodach. Co więcej, kanały tematyczne Grupy TVN nieustannie zwiększają swoją popularność.

Stacja TVN była w marcu najchętniej oglądaną telewizją w grupie komercyjnej 16-49, zarówno w ujęciu całodobowym (SHR: 13%), jak i w godzinach wieczornych (SHR: 14,7% w godz. 18:00-23:00; SHR: 15,4% w godz. 19:00-23:00). TVN był także numerem jeden w godzinach 19:00-23:00 w grupie ogólnej 4+ (SHR: 12,4%). Antena główna prowadziła w wynikach oglądalności również wśród widzów w wieku 16-49 z dużych miast (m>100 tys. mieszkańców) oraz wśród wielkomiejskiej widowni komercyjnej o wysokich dochodach.

 

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w marcu 2018 r.



Grupa 4+

16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

TVP1

10,80%

7,29%

6,23%

6,46%

TVP2

8,21%

6,92%

5,94%

4,87%

Polsat

10,79%

11,90%

12,42%

9,83%

TVN

9,77%

12,96%

15,29%

15,38%

18:00 – 23:00

TVP1

12,68%

8,71%

7,50%

7,62%

TVP2

9,60%

8,21%

6,43%

5,83%

Polsat

11,42%

12,85%

13,31%

11,48%

TVN

11,92%

14,69%

17,73%

17,11%

19:00 – 23:00

TVP1

11,77%

8,15%

6,99%

7,45%

TVP2

10,32%

8,96%

6,98%

6,21%

Polsat

11,05%

12,18%

12,81%

11,30%

TVN

12,35%

15,43%

18,92%

18,40%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Do najchętniej oglądanych propozycji TVN w marcu należały programy kulinarne i rozrywkowe. „Kuchenne Rewolucje” obejrzało aż 2,6 mln widzów, co dało 25,6% udziału w grupie 16-49. „MasterChef Junior” również cieszył się popularnością – jego widownia sięgała 2,2 mln widzów, a udział do 18,8% w 16-49. „Milionerzy” przyciągnęli przed telewizory 2,7 mln widzów, a maksymalny udział show w rynku wyniósł 20,6% w 16-49.

Cieszy nas tak dobry start wiosennej ramówki. Po raz kolejny postawiliśmy na sprawdzone formaty: «Kuchenne Rewolucje», «MasterChef Juniora» oraz «Milionerów» i to spotkało się z entuzjazmem widzów. Nasze nowości również zdobyły pokaźne grono fanów. Pierwszy odcinek zmagań małżeństwa Majdanów śledziło ponad milion osób. «Hipnoza» przyciągnęła prawie 1,7 mln widzów. Są to odważne pomysły, programy kontrowersyjne, budzące emocje. Ale taka właśnie powinna być telewizja – niepowtarzalna, ekscytująca, przesuwająca granice” – mówi Edward Miszczak, Dyrektor Programowy Grupy TVN.

Seriale TVN także cieszą się dużą popularnością wśród polskiej widowni. Drugi sezon „Diagnozy” regularnie ogląda ponad 2 mln widzów, co przekłada się na 17,1% udziału w rynku. „Na Wspólnej” natomiast śledzi prawie 2,2 mln fanów (SHR 16-49: 16,8%).

„Fakty” są nadal najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w kraju, przyciągając ponad 3,4 mln widzów. Maksymalny udział programu w rynku wyniósł 24,6% w grupie komercyjnej 16-49.

Łącznie, w marcu, portfolio Grupy TVN uzyskało 24,6% udziału w rynku w ujęciu całodobowym, dając firmie pozycję lidera w grupie 16-49. Podobnie wysokie wyniki Grupa osiągnęła w porach największej oglądalności telewizji – 24,9% udziału w  godz. 18:00-23:00 oraz ponad 25,7% udziału w godz. 19:00-23:00. Rekordowy SHR (32,6%) Grupa TVN osiągnęła w godz. 19:00-23:00 wśród wielkomiejskiej grupy komercyjnej o wysokich dochodach.

 

Udział Grupy TVN w najważniejszych grupach docelowych w marcu 2018 r.



16-49

16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59

grupa TVP

21,29%

18,01%

17,19%

grupa POLSAT

23,52%

21,53%

16,82%

grupa TVN

24,55%

27,59%

31,20%

18:00 - 23:00

grupa TVP

22,93%

19,46%

18,79%

grupa POLSAT

24,47%

22,39%

18,04%

grupa TVN

24,91%

28,74%

31,44%

19:00 - 23:00

grupa TVP

22,95%

19,41%

18,78%

grupa POLSAT

24,20%

22,13%

18,05%

grupa TVN

25,69%

29,84%

32,56%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Czołowy kanał kulinarny w Polsce, Food Network, odnotował najlepszy miesiąc w swojej historii, osiągając niemal 0,2% udziału w grupie ogólnej oraz prawie 0,3% w widowni 16-49. Podobny rekord pobiła stacja TVN Turbo (SHR: 0,6% w 4+). Świetnie radziła sobie także TVN7, której oglądalność wzrosła o 6% rok do roku (grupa 4+; SHR: 3,2%). TVN24, najpopularniejsza polska stacja informacyjna, również odnotowała wysoki SHR w grupie ogólnej – 3,7%. Z sympatią widzów spotkała się wiosenna ramówka TTV, której udziały wzrosły do ponad 2% w grupie +4 oraz do 2,7% wśród widowni komercyjnej 16-49.

Pozostałe informacje

Wspólne przedsięwzięcie nadawców w sprawie naziemnej telewizji cyfrowej

15.06.2018  |
Telewizja Polska S.A., TVN S.A. oraz Telewizja Polsat Sp. z o.o. podpisały list intencyjny w celu zbudowania realnej alternatywy w obszarze emisji sygnału naziemnej telewizji cyfrowej. więcej

Player+ BOX wchodzi na rynek – rewolucja w sposobie korzystania z telewizji

11.06.2018  |
Grupa TVN, właściciel serwisu OTT player.pl, oraz ITI Neovision S.A., właściciel platformy nc+, wprowadzają na rynek zapowiadany w listopadzie ubiegłego roku player+ BOX - unikalne i pierwsze na polskim rynku urządzenie oferujące dostęp do telewizji hybrydowej, w tym do cyfrowych kanałów naziemnych na żywo, oferty kanałów premium na żywo oraz treści VoD w jednym miejscu. Dzięki player+ BOX użytkownicy będą mogli oglądać bezpłatny kontent oraz płatne treści z oferty player+ na wszystkich telewizorach, również tych nieposiadających funkcji Smart TV – wystarczy podłączyć urządzenie do internetu. więcej

TVN Media wprowadza zmiany w ofercie sponsorskiej Premium TV

07.06.2018  |
Od 1 lipca br. biuro reklamy TVN Media, pod marką Premium TV, wprowadza zmiany w ofercie multisponsoringu kontekstowego i demograficznego. Zmianie ulegną pakiety Multisponsoring kobieta, Multisponsoring mężczyzna, Multisponsoring miasta oraz produkty kontekstowe Lifestyle, dom, ogród i Męskie pasje. Do oferty multisponsorskiej Premium TV dołączą także Discovery Channel i TLC. więcej
12345 ...56 Następne
Przejdź do:/56